İYİ YAZI ERKAN’IN YERİ’NDE OKUNMAZ!


Kendimi en yalnız hissettiğim anlar ya da bu dünyaya, bu aleme ait olmadığımı hissettiğim anlar, asla yapmayacağım ve tasvip etmediğim şeylerin her zaman işe yaradığı anlardır.

Galiba ABD’de bir söz varmış; herkes on beş saniyeliğine meşhur olacak. Evet, orada sıra herkese gelecekmiş. Türkiye’de de belki gelir ancak sırasını bekleyecek kadar sabrı olmayanlar için bir yol var.

“Maç TRT’de izlenir”. Şimdilerde TRT galiba ikinci ligden maç yayını yapıyor. Fakat hemen hemen hiç maç yayını yapılmadığı zamanlarda bile kameralar zoom yapar bazı seyircilere. Ellerinde bir karton, özensiz yazılmış tükenmezle; maç trt’de izlenir!

TRT’nin yılda bir-iki maç yayınladığını herkes biliyor. Kartonu tutanların da bunu sadece televizyonda görünmek için yazdıklarını da. Yazanlar, kartonu tutanlar bile gülüyor hallerine ama garantili bir yöntem. Biri de cep telefonu ile etrafa haber verme derdinde. Yıllardır bu böyle.

Bu sefer benzerini bir internet sitesinde gördüm. Şimdi, internet sitesi olan bir gazete veya bir başka siteye bağlantı veriyor veya reklamını yayınlıyor. Bu siteler de sizin yazılarınızı yayınlıyorlar. Ben de öyle yapıyorum. Yazılarım yazıldıkları yerde kalır, insanlara ulaşamaz yoksa.

Bütün bunlar tamam, anlaşılabilir. Peki, sitesinde “bedava reklamın hası burada, siteden para kazanmak burada” diye yazı yazıp bununla gazetenin internet sitesinin başköşesinde yer almak, “maç trt’de izlenir” diyerek televizyona çıkmak değil mi? Yoksa gazete veya o siteler zaten yazıyorlar detaylı. Sitesine yazanlara baktım, gazete veya o sitenin yazdıklarını aynen kopyalamışlar.

Artık yağcılık, yalakalık prim yapmasın diyorum ve ilan ediyorum; kimse “Hikaye Erkan’ın Yerinde Okunur” veya “Denemenin Hası Erkan’ın Yerinde” ya da “Erkan buna ne diyor” diye kartonlara yazmasın. Hiçbirine sitemde yer yoktur(!)

Hiç yorum yok: