BENCE EN OKUNASI KİTAP: a.g.e.





Yatılı okulda orta okuldayken bir abi kitap verdi okumam için. Başladım okumaya, fakat sık sık kesiliyor okumam.* İşareti ve sayfanın altında:

*Bkz……..sayfa:15

**Bkz. a.g.e. sayfa:35

***Bkz. a.g.e. sayfa:47

Bir aşağı bir yukarı yoruldum okurken. Kitap da sıkıcı zaten. Aklıma bir cinlik geldi. Gittim kitabı veren abiye.

-Abi bu kitap hep a.g.e. denen kitaptan alıntı yapmış, sen en iyisi a.g.e. denen kitabı ver ben onu okuyayım.

Abi gülmeye başladı. Meğer a.g.e. adı geçen eser demekmiş, bir önce alıntı yapılan kitabın adını tekrar tekrar yazmamak için böyle bir kısaltma kullanılıyormuş.

Sonraları her okuduğum inceleme araştırma kitabında bir referans kitap olduğunu, belli kitapların bir çok kitaba kaynaklık ettiğini gördüm ve mümkün mertebe o kitapları da okumaya çalıştım. Yasaların anası anayasa ise belli konuların da anayasası niteliğindedir bu a.g.e. kitaplar. Örneğin din konularında iyi bir tefsir kitabı gibi.

Benim önerim, önce a.g.e. kitapları okuyun, sonra diğerlerini. Bu şekilde konuyu anlamak daha kolay ve okumak daha zevkli.


Hiç yorum yok: