FACEBOOK İCAD OLDU, İNSANLIK BOZULDU!


Yeğenim yazmış:

-Canım sıkılıyor.

Altında bir yorum:

-Ahmet bunu beğendi.

Yeğenim kızgınlıkla:

-Nesini beğendin lan!

Yanıt:

-İçtenliğini.

****

İlk zamanlar inandım ben de. Ahmet ile Ayşe arkadaş oldular. Normaldir, olabilir. Fakat yirmi yıldır evli olduğunu bildiğim arkadaşlar da eşleriyle arkadaş olmaya başlayınca şüphelendim. Yirmi yıllık evlilik nasıl arkadaşlığa dönüştü?

Arkadaşlığın evliğe, aşka dönüştüğünü biliyorduk da evliliğin arkadaşlığa dönüştüğünü facebook sayesinde öğrendik.

Ya da” Mehmet artık evli”. Beni en çok yanıltan bu oldu. Bir çoğunu epeydir görmediğim için arkadaşların mecburen facebooktan aldığımız bilgilere itibar ediyoruz. Mehmet evliydi zaten. Artık evli yazınca boşandı başkasıyla evlendi herhalde diye düşündüm. Yazık oldu iyi kızdı eşi.

Baktım bütün arkadaşlar teker teker evlenmeye başladı, şüphelendim ve detaylı inceleme yaptım. Aaa bildiğimiz kızlarla evli arkadaşlar.

Eşlerinin zorlamasıyla medeni durumunu değiştirince “Ahmet evli “ yazsa sorun yok. ”Ahmet artık evli” yazınca böyle yorumlamakta haksız mıyım?

****

Geçende benim başıma geldi. Sağ tarafta bir mesaj: Bir ilişki teklifi aldınız, yazıyor yanında bir kalp. Eh, olabilir yani. Bir tıkladım ki Aykut’la evli olduğunuzu onaylamalısınız, onaylamazsanız yayınlanmayacak. İşe bak sen. Ben zaten bir kadınla evliyim. Aynı anda bir erkekle de evlenilebiliyor mu medeni kanunumuza göre bilmiyorum. Öyle olsa bile benim niyetim yok. Bildiğim kadar Aykut da evli.

Anlaşılan Aykut yanlış bir yere tıklamış, ya ben de tıklasam iki yanlıştan ne çıkacak kim bilir!

****

Geçen baktım arkadaşın oğlu “ ilişkisi var” olan durumunu “ilişkisi yok” olarak değiştirmiş. Ne demeli böyle bir durumda bilmiyorum. Kendisine bir yorum yazdım. “Geçmiş olsun, ayrılanla ayrılınmaz”diye teselli ettim.

Yeni evlendikleri için birbirine sanal kalp gönderen arkadaşlarıma da bir mesaj yazdım. “Çok şanslısınız, bizim zamanımızda sanal kalp yoktu, gerçeği de bize lazım olduğundan gönderemedik, Allah mutluluğunuzu daim etsin”

****

Evdeki çiçeklere su vermeyen oğlum, bilgisayara biraz da ben geçeyim deyince, “baba şu ıspanakları biçeyim, tavuklara yem vereyim” demez mi. Birkaç gündür kulağıma gelen tavuk sesleri bilgisayardan geliyormuş meğer. Normal belki, görmedi çocuk. Peki bizim kırkbeşini aşmış arkadaşların internette zerzevat yetiştirmelerine ne demeli?



3 yorum:

Haluk Ilhan dedi ki...

çok beğendim çok, tebrik ederim dostum :)))

Unknown dedi ki...

çok güzel özetlemişsiniz...gülümsemeyi bırakın kahkahalar attırıyor insana.. aslında traji komik mi demeliyiz bilemiyorum;))

NOT DEFTERİ GÖRÜŞMELERİ dedi ki...

Bu yazınızı daha önce gördüğümü hatırlamadım ama harika anlatım...Bazen facebookta ki o garip sorulara sanane diyesim geliyor, yada face e bu ne samimiyet diyesim var... Hele de bir işlem yaparken tüm bilgilerinize erişeceğiz demiyorlar mı:)) varlığı bir dert yokluğu bir dert bir açmaz bu face...