DAHİ PAZARLAMACI




Her modelin bir rengi vardır. Bu deyim arabalar için söylenir. Her modelde bir çok renk olmasına rağmen bir modele en yakışan bir renk vardır ve en çok da bu renk satılır o modelden.

Her işin de bir erbabı bir yakışanı vardır. Tanrı onları bu işi yapsın diye yaratmıştır sanki. Bir işi bir çok kişi yapar belki ama kimse onlar gibi yapamaz. O nedenle o işi kimse yapmayı aklından bile geçirmezken onlar hem o işi yaparlar hem de çok iyi yaparlar.

İş pazarlamacılık. Ben de bir ara yapmaya çalıştım. Herkesin çok başarılı olacağımı düşündüğü bu işi yapamadım. Çok deneyeni vardır bu işin. Zaten işsizliğin en fazla olduğu zamanlarda bile bulunur pazarlamacılık. Şirketler satmak üzerine kurulu olduğuna göre kim istemez malının satılmasını. Bazı firmalar her bayiye en az bir mal satarız nasılsa diye bayi yaparlar.

İşi zaten zordu. Kitap satıyordu. Belki de en zorudur kitap satmak. Zaten okuyan, kitap merakı olan az. Bir de müşterinin adım başı kitapçılardan teker teker alabileceği kitabı sen toplu olarak satacaksın ki gerçekten çok zor.

Bizim pazarlamacı kitaba meraklı olsam da şartların en müsait olmadığı bir zamanda geldi. Bir seriyi beğenmiştim ancak hem nişanlıydım hem de askere gidiyordum. Döndüğümde bile zordu almam. Kendisine anlattım durumu.



-Ne zaman bitiyor askerlik?



-Sekiz ay sonra, kısa dönem gidiyorum.



Askerden borçlu döndüm. Üzerine de evlilik hazırlıkları. Her gün bir borca giriyorum. Mobilya, beyaz eşya v.s.



Tam bu sırada geldi bizim pazarlamacı Cesur.



-Nasıl geçti askerlik?



-İyi geçti.



-Verelim o seriyi.



Ben o sırada bir tablo yapmıştım. Aşağı doğru aylar, sağa doğru borçlar. Tabloyu gösterdim. O seriyi alacağım ama görüyorsun halimi, dedim. Israr etmedi, daha sonra görüşmek temennisiyle ayrıldık.



Ben kibarca başımdan savdım derken bir yıl sonra bir telefon Cesur’dan:



-Tablonuza göre borçlarınızın hafiflemiş olması lazım, verelim o seriyi.



Ertesi güne randevu verdim. Getirdi seriyi. Tebrik ettim, bu kadar sıkı fikri takip yaptığı için.

Hiç yorum yok: