HATIRA DEFTERİ ŞİİRLERİ


Bizim zamanımızda Hatıra Defteri vardı. Bir defter alırsın ve sevdiklerinden kendin için bir şeyler yazmalarını rica edersin. Böylece gerçekten çok güzel bir defterin olur ve arada bakarsın. 
Benim Hatıra Defterim de 1978 tarihli ve İnebolu Lisesi Pansiyonunda olduğum sırada arkadaşlarıma yazdırdığım bir defter.
Defter deyip geçmeyin. Onu da “El işi” dersinde kendimiz yaptık. Ciltli ve üzerinde de adım yazıyor. 
Bu defterde yazılı adresler sayesinde Facebook’un olmadığı dönemde bir çok arkadaşımı buldum. Buluştuğumuzda eski fotoğrafların yanı sıra bu defterlere de bakarız.
Geçen gün yine defterime bakarken aklıma geldi. Yazılan şiirlerin orada öyle durmasına gönlüm elvermedi. Madem iletişim çağındayız paylaşayım da belki yeni nesile örnek olur diye düşündüm. Buyrun, birlikte okuyalım:

Ey gemici gemici
Nerden aldın pirinci
Arkadaşların içinde 
Erkan Sezgin birinci
***
Karşıdan doğan güneş bağrına doğsun
Bu azıcık hatıram sende kalsın
Hatıra diyemem belki unutursun
Altında bir de imza bulunsun
***
Dünya bir gemidir 
Yoktur yelkeni
Bu yazıları okuyunca
Hatırlarsın beni
***
Kıymetli, değerli 
Sağlam ciğerli,
Fareden değerli Arkadaşım…

Bunu yazdım yaz idi
Kalemim beyaz idi
Daha da yazacaktım
Mürekkebim az idi
***
Sepet sepet yumurta
Sakın beni unutma
Unutursan beni
Unuturum seni
***
Sayfaları karıştırırsın
Resmimi yapıştırırsın
Beni herhalde hatırlarsın
***
Bahçelerde kestane
Kestane tane tane
Benin sevgili kardeşim
Bir tanedir bir tane
***
Dünya bir gemidir yoktur yelkeni
Unutmazsan beni unutmam arkadaşım seni
***
Ben bir öğrenciyim yoktur kederim
Dünya fanidir belki giderim
Sakla bu hatıramı rica ederim
***
Hatıra hatıra dedin
Başımın etini yedin
İşte sana hatıra
Okudukça Serpil Ablanı hatırla
***
Bunu yazdım kış idi
Kalemim gümüş idi
Daha da yazacaktım
Ellerim üşüdü
***
Şair değilim şiir yazsam
Ressam değilim resim yapsam
Bari şuraya bir imza atsam
***
Bu şiirler sanırım anonimdi ve genelde bütün defterlerde vardı. Fakat ablamın bir arkadaşı, Fatma Özel’in yazdığı aşağıdaki şiir ise sadece bana yazılmış olması ve ilk kıtasındaki ilk harflerde adımın yer alması bakımından ben de ayrı bir yeri olan bir şiirdir.

Evrenye denilen bu diyardan bir gün
Rüzgar gibi geçip gideceksin
Konup göçtüğün o uzaklarda
Acaba bizleri hatırlayabilecek misin?
Ne kadar hatırlarsan o kadar sevineceğimizi bilebilecek misin?
***
Sabah Güneşi gibi parlak
Tüm başarılar senin olsun
Hayatta kendine çizdiğin yollar
Bir cetvel gibi düzgün olsun
Şu çığırından çıkmış dünyada
Yaşadıkça dürüstlük dilinden düşmez olsun
Hayatta erkeklerde dürüstlük arayan
Senin de dürüst olmanı dileyen
Fatoş Ablanın sana bu yazıları
İster birer nasihat ister bir hatıra olsun!
Yıllar sonra yüzümde bir gülümseme yaratan arkadaşlarımı, dostlarımı sevgiyle anıyorum…

Hiç yorum yok: