KADIN ÇANTALARINA DA YÖN LEVHASI VE KROKİ (!)

Bir kadının otobüse binerken çantasındaki kentkartını bulamamasından ötürü arkada biriken otobüsler nedeniyle trafiğin tıkandığını daha önce yazmıştım. Kifayet etmemiş olacak ki kadının çantadan bir şey bulabilme çabası ve çantayla savaşı hala devam ediyor.

Benim anlamadığım, yaklaşık 20 yıldır ben de çanta taşırım ancak içinden bir şey bulmam hiç de uzun sürmez. Hatta gözüm kapalı içindekilerin yerini bile söyleyebilirim. Fakat ne hikmetse kadınlar çantalarındaki her şeyi her zaman arıyorlar.

Önce bunun nedenini erkek çantalarının bölmeli, kadın çantalarının bölmesiz olabileceğinde aradım. Hiç üşenmedim, adetim olmadığı halde eşimin çantalarını tek tek inceledim. Baktım, onlarda da bölme var.

Sonra kadın çantalarında çok şey olduğu için bir şey bulunamadığı ihtimali güçlendi. Fakat çantalar boy boy, içindekilerin de şartlara göre değiştiği halde arama süresinin aynı olması bu ihtimali de zayıflattı.

Dün pazardan eve dönüşte, iki elim dolu halde yarım saat kapının önünde eşimin anahtar aramasını bekleyince soruna köklü bir çözüm bulmaya karar verdim ve aradığımı da sabaha karşı buldum.

Efendim, madem kadınlar çantadan bir şey bulmakta zorlanıyor o halde gündelik hayatımızda bulmayı kolaylaştıran ne var diye soralım. Tabi ki yön levhaları ve krokiler.

Peki,  neden bu yöntemi kadın çantalarında da uygulamayalım? Kadın elindeki krokiden aradığının yerini bulur ya da çantanın içindeki yön levhalarından yararlanır:

-Anahtara gider!

-Cep telefonu sesin geldiği yerde!

-Ruj için sağa dönünüz!

-Cüzdan ön bölmede!


Listeyi uzatmak mümkün ancak levhaların bulma süresini kısaltacağından kesinlikle eminim. Hatta daha ileri giderek kadın çantalarına uyarı sistemi bile kurmak mümkün olur:

-Kadının eli kredi kartına gittiğinde bir elektro şok verilir ve el karttan hemen uzaklaşır.

-Kadın kentkartını bulamayıp otobüsü beklettiğinde bir sesli uyarı alır: şoför şimdi seni dövecek!

-Kadın pazar dönüşü evin anahtarını ararken bir dost ses: kocan elindeki yükle beklemekten yoruldu, yarın bu konuda bir yazı yazar, aman ha!


Hiç yorum yok: