FACEBOOK VE TWİTTER YASAK DEĞİL Mİ?

Anladığım kadarıyla televizyon programlarında yapımcı ve sunucuların en önemli stres kaynağı konukların ağzından kaçacak yasak kelimeler.

En önemli yasak kelimeler ise firma isimleri. İstemeden ağzından kaçıran olursa hemen bipleniyor ve konuk ikaz ediliyor. RTÜK bu konuya çok dikkat ediyor ve ağır cezalar veriyor anlaşılan.

Amaç gizli reklam yapılmasının önlenmesi ve bazı firmaların bu yolla avantaj sağlamasının önüne geçilmesi olmalı.

Buraya kadar tamam. Fakat aynı programlarda facebook , twitter adresi vermek, bu yolla gönderilecek mesajların okunması gibi bu programların kullanılmasını teşvik eden uygulamalar var. Bu sayede bu programları kullanan sayısı artıyor ve de bu programda yayınlanan reklamlar yoluyla bu uygulamaların sahibi firmaların geliri artıyor.

Benim de kafama takılıyor bu; Facebook ve Twitter gibi sosyal medya uygulamaları da bir ticari faaliyet olduğuna göre, televizyonlarda bir firma ismi söylenecek diye strese giren yapımcı ve sunucular sosyal medyanın kullanılmasını teşvik ederken neden bu kadar rahatlar?


Yoksa bu firmalar reklam yasağı kapsamında değil mi?

Hiç yorum yok: