ÇARŞI’NIN SINAV GÜNÜ!

Bugün yapımı tamamlanan Vodafone Arena stadı açılıyormuş. Ben de stat açılışından çok Beşiktaş’ın ünlü taraftar gurubu Çarşı’nın açılışa ne tepki vereceğini merak ediyorum.

Tepki derken, şuradan başlayayım; 12 Eylülden sonra hayata bakış değişti, her şey paraya endeksli hale geldi. Örneğin okul bahçelerinin bir kısmı otopark yapıldı okula gelir olsun diye. Hatta tatil günlerinde tamamı otopark yapıldı ve bunu yapan yöneticiler takdir edildi “benim memurum işini bilir” denilerek.

Çocuklara oyun oynayacak alan kalmamış, çocuklar bilgisayar başında obez olmuşlar bir önemi yok bu bakış açısına göre.

Daha sonra da her şeye para gözüyle bakıldı; önce liglerin isimleri satıldı, sonra kupaların kupaların. Hatta bazı takımların isimlerine de firma isimleri eklendi. Şu an bizim liglerin, kupaların ve takımların tam isimleri ne bilmiyorum.

Sonra sıra yenilenen statlara geldi; Ülker Arena, Türk Telekom Arena şimdi de Vodafone Arena.B u arada Ali Sami Yen, Şükrü Saraçoğlu ve İnönü isimleri tarihin çöplüğünde yerini aldı. 
Ha, haksızlık etmeyeyim, statların resmi isimlerinde var galiba bu isimler de kimin aklında kalacak onu bilmiyorum.

Gelelim olayın Çarşı Gurubu ile ilgili kısmına. Diğer taraftar guruplarına bir şey demiyorum.Zira onlar sadece takımları ve futbolla ilgililer. Fakat Çarşı Gurubu öyle değil. Futbol ve Beşiktaş dışında iddiaları var. Her toplumsal olaya tepki veriyorlar. Gezi Direnişi ile ilgili yargılanmışlıkları bile var. Hatta Van Depremi sonrası , Van’lı çocuklara verilmek üzere sahaya atkı attıkları zaman, “insanın Beşiktaşlı olacağı geliyor” başlıklı bir yazı yazmışlığım da vardır.

Yanlış anlaşılmasın, benim için futbol hala Franko’nun üç F’sinden biridir ve Çarşı Gurubuna da bu pencereden bakarım. Fakat diğer insanlar Çarşı Gurubu hakkında benimle aynı fikirde değil.

İşte bugünkü Vodafone Arena Stadının açılışı bunu anlamamız için bir fırsat. Çarşı Gurubu için de bir sınav günü.


Bakalım Çarşı Gurubu İnönü Stadyumu adının Vodafone Arena olmasına ne tepki verecek?  

Hiç yorum yok: