KIYAFET KAZASI

Giyenler için sıkıcı olsa da giymeyenler için büyük kolaylıktır tek tip kıyafet. Başınıza bir olay gelse herkese kimlik sormanıza gerek kalmadan kıyafetinden tanıdığınız bir polisten yardım istersiniz. Seyyar satıcıysanız eğer, epey bir mesafeden kıyafetinden tanıdığınız zabıtadan kaçma şansınız olur.

Tek tip kıyafet genelde hizmet alacak olanların hizmeti verenleri tanımasına, onlara ulaşmasına olanak verir. Hatta biraz dikkatli bakınca onların rütbelerini, hangi işi yaptıklarını bile anlayabilirsiniz. Asker, polis, zabıta, hemşire, garson vs.

Hizmet alacak olanların hizmeti verenlerin kıyafetini giymeleri ile bazı kötü sonuçlarla karşılaşılsa da bazen de bilmeden benzer kıyafet giyenler hizmet talepleriyle de karşı karşıya kalırlar.

Sarı renk bir araba alan arkadaşım sürekli taksi yerine konmaktan şikayet ediyordu. Yolda durdurmaya çalışıyormuş vatandaş tepede taksi levhası olmasa da. 

Beyaz takım elbise giyen bir arkadaşa da sürekli çay söyleniyordu her gün gittiğimiz öğrenci kahvesinde.

Bir gün de benim başıma geldi:

-Bakar mısınız, bir şişe daha şarap istiyoruz.

-Ben size yardımcı olamayacağım.

Kibarca  da olsa isteğimin reddedilmesi hiç de hoş değildi. Ölçüyü kaçırdığımı sanmıyordum ve misafirlerimin yanında rezil olmak da istemiyordum. Tam yerimden kalkıp hesabını soracakken siparişi verdiğim yelekli gömlekli ve papyonlu adam yandaki masaya oturdu. 

Garsonlar masaya müşterinin yanına oturmayacaklarına göre adam garson kılığında bir müşteriydi anlaşılan.

Hiç yorum yok: