DÜŞÜNDÜREN ELEKTRİKÇİ

Olay basit, evde bir tamirat işi  var. Elektrikçi yüzüne takındığı küçümser bir edayla:

-Çırak gelsin, göndereyim abi.

Elektrikçinin düşündürdükleri:

-Seninle uğraşamam şimdi.
-Sen, yaptıracağın iş itibarıyla ancak benim çırağımla muhatap olabilirsin.
-Böyle bir iş için beni rahatsız etmeye utanmıyor musun. Kelli felli adamsın, bir prizi değiştiremiyor musun?
-Bu suçların nedeniyle çırağın geliş saatini söylemeyeyim de evde bekle akşama kadar. Belki aklın başına gelir.

Bir cumartesi gününü nöbetleşerek evde geçirdikten ve tam umudu kesmişken çırak teşrif ediyor. Prizi değiştirdikten sonra yaptırmayı düşündüğümüz bir başka iş için fiyat çıkarmasını istiyorum. Elinde kağıt-kalem, derin düşünce ve hesaplardan sonra bir fiyat çıkardı. Çıkardığı fiyatta bütün malzemeler ve karşısında fiyatları yazılmıştı. Altına da işçilik ve toplam fiyat.

-Düşünelim ararız sizi, dedim.

Bir anlık tereddütten sonra:

-Bizim dükkanda fiyatlar piyasanın iki katıdır. Siz bu malzemeleri piyasadan yarı fiyatına alabilirsiniz. Beni arayın, ben mesai bitimi ya da pazar günü gelir işçilik kısmını yarı fiyatına yaparım.

-Peki, düşüneyim gerekirse ararım seni.

Sonunda iş yerinden tanıdığım bir elektrikçiye yaptırdım o işi, yarı fiyatına. Olayı sorduğum eleman, çırağın malzeme ve işçilik fiyatlarını özellikle şişirdiğini, iş yeri sayesinde buldukları müşterilere kendileri iş yapabilmek için genelde çırakların böyle yaptıklarını söyledi.

Evet, şimdi de çırağın düşündürdükleri:

- Ekmek yediği yere ihanet eden, hayrı olmayan adamın sana da hayrı olmaz.
-Bunun patronu da yaramaz adam. Çırağın yaptığını söylemeyeyim ki yesinler birbirlerini.
-Yoksa patronuna söylesem daha mı iyi olurdu? Çırak işinden olunca belki iş hayatının başında yanlış yapmaması gerektiğini öğrenir doğruya yönelirdi.
-İşi araştırmasak hemen yaptırsak yiyeceğimiz kazığa bak. Dürüst insan kalmadı mı bu dünyada?
-Toplumsal iş bölümü, herkes bildiği işi yapmalı görüşünde ısrar etme, her arızada tamirci çağırma.Öğren yavaş yavaş, az elektrikçi, az tesisatçı, az da araba tamircisi ol.
-Bir priz taktırma veya herkesin başına gelebilecek basit bir olay üzerine bu kadar düşünüyorsan elliyi zor görürsün bu gidişle. Bırak ne halleri varsa görsün, sen prizine sahip çık kırmamaya çalış bir daha.

3 yorum:

NzN dedi ki...

ahh ahh daha yeni çıkarttık ustaları hayatımızdan -eksik ve hatalar yüzünden ara ara hortluyorlar ya neyse-
2,5 ay neler neler yaşadık, peşlerinden milim milim koşturmasak ne kazıklar yiyeceğimizi farkettik her seferinde. o kadar uğraşmaya, o kadar koşturmaya rağmen yine de savsaklayarak yaptıkları işler oldu ve sonunda çıksınlar artık hayatımızdan nidalarıyla bıraktık peşlerini. bir elektrikçi bunları yazdırıyorsa insana ben ev tadilatını yazsam kitap olur...
komisyon peşinde koşanlar mı istersin, tahtayı az kullanıp verdiği teklifin altında kalarak kar etmeye çalışanı mı istersin, ne istersen var. kolay para kazanmaya alışmış bunlar ve hepsi de müslümanın önde gideni bayrak sallayanı. dürüstler ya!!

R.Erkan SEZGİN dedi ki...

Aslında ben de bunun herkesin başından geçmiş olduğunu biliyorum. Ancak ya unutuyoruz ya da önemsiz görüyoruz. Onlar da bildiklerini okuyorlar.
Ben onlara işim düşer korkusuyla her şeyimi itinalı kullanmaya çalışıyorum..

NzN dedi ki...

sırf bundan dolayı evde bu tarz işlerden anlayan birinin olması harika bir şey!! ustalar da doktorlar gibi ne işimiz düşsün ne de eksikliğini hissedelim :)