EN İSABETLİ ÖNGÖRÜ

Bu aralar var mı bilmiyorum, çünkü seyretmiyorum. Emekli olacak kadar seyrettiğim için şimdi seyretmiyorum. O zamanlardan hatırladığım Siyaset Meydanında konu sinema ve sinemaya dair herkes de orada. Yönetmenler, oyuncular, yapımcılar, eleştirmenler ve figüranlar. 

Ali Kırca, bir ara köy sineması temsilcisi olarak bir adama söz verdi. Adam gösterişsiz, kılık kıyafet itibarıyla ekranı dolduramayan, ağzı da pek laf yapamayan biriydi. Bir şeyler söylemeye çalışıyordu ki; saatlerdir sinema içindeki herkesin orada olmasından rahatsız olan, kendisi dışında konuşanları boş laf olarak gören otoritelerden biri patladı:

-Ali Bey buraya sinema konuşmaya geldik. Bu ne her önüne gelene mikrofon veriyorsunuz.

Bunu söylerken de yüzündeki aşağılayıcı ifadeyi asla unutmam. Yıllar sonra televizyonda bir adam gördüm. Ölmüş, bu arada aldığı ödüller sıralanıyordu. Televizyonda iki laf ettirilmeyen, aşağılanan köy sineması yönetmeni, meğer bütün zorluklara rağmen filmini çekmiş, kendini aşağılayanların rüyasında bile göremeyecekleri bütün ödülleri de toplamış. 

Sinema otoriteleri de ne öngörülüymüş değil mi?
***
-Galatasaray Fatih Terim' e üç numara fazla gelir. Bir-iki demiyorum dikkatinizi çekerim üç numara fazla. Bir kaç ay sonra pılını-pırtısını toplar gider.

Bunu söyleyen, gerçekten futboldan anlayan bir arkadaştı. Onunla futbol seyretmek de bir zevkti. Bütün pozisyonları hakem düdük çalmadan söyler, oyundan çıkarılması gereken oyuncuları söyler, teknik direktörler de sanki duymuşcasına bir kaç dakika sonra o değişikliği yapardı.

O derece konusuna hakim bir arkadaştı. O nedenle söylediklerini tabi ki ciddiye aldık.

Ardan yıllar geçti. Fatih Terim, dört defa Türkiye Şampiyonu yaptı Galatasarayı bir de üzerine UEFA Kupasını aldı. O da yetmedi, sonra da İtalya'da iki de takım çalıştırdı.

Galatasarayın üç numara fazla geleceği söylenenTerim, Türkiye'ye fazla gelmişti.

Ne öngürüymüş arkadaşınki de.
***
En isabetli öngörü yine de bana ait. Emekli olurum dediğim kurumumdan ayrılalı iki yıl oldu. Daha isabetlisi ise "bu yönetim bizim aidatları yer bitirir " diyerek ayrıldığım vakıftan ayrılmayan arkadaşlar yarım emekli ikramiyesi kadar para aldılar.

Tek tesellim, benimle birlikte ayrılmak için dilekçe veren iki arkadaşın daha sonra vazgeçip ikramiyelerini alması oldu. Yoksa yaşam boyu onlara verdiğim zararın vicdan azabını da çekecektim. 

Hiç yorum yok: