ÖĞRETMEN SOLA BAKMAYI ÖĞRETEN KİŞİDİR

Günün mana ve ehemmiyetine uygun yazma yükümlülüğüm yok. Fakat sabahtan beri okuduğum mesajlar, dinlediğim demeçler ve programlar ister-istemez bilinçaltında bazı düşünceler uyanmasına neden oluyor.

-Öğretmen kimdir? 

-En son sola bakılacağını öğreten kişidir.

Klasik söylem: yoldan karşıya geçerken önce sola, sonra sağa ve sonra tekrar sola bakılarak karşıya geçilir. Ben altı yaşımda kuşkusuz bilmiyordum bunu. Büyüklerimiz, "aman asfalttan dikkatli geçin" diye tembih ederlerdi ancak nasıl geçileceğini söylemezlerdi.

Evet, altı yaşındayım ve şehrimizi ortadan bölen kara yolunu geçerek her gün tütün tarlasına gidiyorduk.Genelde de elimizi tutan bir büyükle karşıya geçiyordum. O gün benden iki yaş büyük ağabeyimle biraz erken eve dönmemize izin verdiler. Birlikte yola kadar geldik. Ağabeyim benden önden gittiği için geçti karşıya. Ben önce sola baktım boştu. Sonra baktığım sağ tarafta bir kırmızı araba geliyordu. Geçtikten sonra yolu geçmeye çalıştığımı hatırlıyorum.

Kendime geldiğimde yerde yol kenarında yüzükoyun yatıyorum. Şaşkınlıkla kafamı kaldırdığımda, annem ve ablamların çığlıklar atarak üzerime doğru geldiklerini gördüm. Beni kaldırdılar. Önce ağrı acı hissetmedim ancak biraz sonra dirseklerimde ve ellerimde oluşan sıyrıklardan acı hissetmeye başladım.

Efendim, olay şu: ben önce sola baktım boştu. Sonra sağda gördüğüm arabanın geçmesini bekledim. Sağdaki arabanın geçmesini beklerken soldan yeni bir araba gelmiş. Ben tekrar sola bakmayıp yola girince soldan gelen araba da bana çarparak yol kenarına savurmuş.

Düşündüm de; öğretmen kimdir benim için? Tekrar sola bakılacağını öğreten kişidir. Ağabeyim bunu bildiği için çarpılmadan karşıya geçebildi çünkü okula başlamıştı ve bir öğretmen ona bunu öğretmişti. Ben okula gitmediğimden tekrar sola bakmayınca çarpıldım. Daha sonra okula başladım ve yoldan geçmesini öğrendiğim için bir daha çarpılmadım. Eğitim tekrar sola bakmayı öğretmekti belki de.

Diyeceksiniz ki, insanlar düşünce olarak da önce sola bakarlar, sonra sağa. En son tekrar sola bakarlar mı? Vallahi öğretmenim sadece yoldan karşıya geçmesini öğretti. Yaşamda da tekrar sola bakmazsak çarpan olur mu onu bilemem. 

Hiç yorum yok: