KONUŞAN ŞARKILAR


Özel radyolar yaygınlaşıp şarkı istekleri tekrar başladıktan sonra anlatılır:

-Bir köyün delikanlısı, diğer köyün kızları için "dam üstünde un eler, tombul tombul.." şarkısını isteyince iki köy  birbirine girmiş.

-Dağdakiler bir radyoyu arayıp güvenlik güçleri için istemişler; "dağlara gel dağlara"

-Bunu duyan özel tim mensupları, aynı radyodan şu şarkıyı istemişler; "dağlar seni delik deşik ederim"

Rivayet muhtelif. Ama benim şahit olduğum bir olay var ki tamamen gerçek. Kendi kulağımla duydum. Doğu illerinden bir doktor hanım bağlandı canlı yayına ve Nazan Öncel'in "gidelim buralardan" şarkısını istedi.

Şarkı o zamanlar çok popülerdi ve radyodan istenmesi de normaldi. Normal olmayan ise söylenen her sözden bir anlam çıkaran, kendisinden başka herkesi vatana düşman gören ve bunu önlemeye çalışan TRT spikeriydi.

- Tabi ki siz bu şarkıyı görev yaptığınız şehir için istemediniz.

-İstemedim ancak burada zor şartlarda görev yaptığımız da bir gerçek.

Denilen şehirde ben de bir kaç ay görev yapmıştım. Gerçekten de yabancı biri için şartlar zor ve seçenekler yok denecek kadar azdı. O nedenle ben de her hafta sonu başka yerlere gitmiştim(!).

Fakat spiker hanım ısrarlıydı:

-Zor da olsa memleketimizin her köşesi ayrı bir güzel. Oralarda görev yapmak ayrı bir keyif. Öyle değil mi?

-Değil!

Hiç yorum yok: