TARİHE GEÇMEK


Gölcük Depremi sonrası orada bulunan bir komutan anlatıyor: 



-Deprem olunca öyle uluorta don-gömlek ortalığa çıkmayalım, dedim. Giyindim öyle çıktım. Bir baktım ki kapımda nöbet tutan asker de orada. Depreme rağmen kaçmamış nöbet yerinde duruyor! 

Düşündüm de: 

-Nöbet tutan asker, o panikte nasıl oldu da sağlıklı karar verebildi? İçgüdüsel değil de bilinçli hareket edebildi? 

-Belki de nöbet yerini terk etmekle ölmek arasında bir fark görmedi. Kaçarak ölmektense mertçe ölmeyi seçti. 

-Komutan da don-gömlek askerinin karşısına çıkmakla ölmek arasında bir fark görmedi. Kaçarak don gömlek ölmektense komutan gibi ölmeyi seçti. 

-Sonuçta, her ikisi de ölmedi. Biri nöbet yerini terk etmemiş oldu, diğeri de don-gömlek askerinin karşısına çıkmamış oldu. Tam anlamıyla kazan-kazan durumu. 

Diyeceksiniz olsa ne olurdu? 

Bir şey olmazdı, kaçmak da, don-gömlek görünmek de insani bir şey. Fakat tarih risk alanları yazıyor sadece, fark burada.

Hiç yorum yok: