GEÇ Mİ KALDIK?

Kurtlar Vadisi dizisinden bir konuşma:



-Ben hep güçlüden yana oldum!
-Ben hep haklıdan yana oldum!

Bir başka zaman iki ünlü tiyatrocumuz kapıştı:

-Ben para biriktirdim!
-Ben para biriktiremedim, insan biriktirdim!

Bir kişisel gelişim kitabında yazıyor:

Bütün seçeneklerde kazanma hali; kazan-kazan yöntemi.
Bazı seçeneklerde kazanıp bazen kaybetme hali; kazan-kaybet yöntemi.
Bütün seçeneklerde kaybetme hali; kaybet-kaybet yöntemi.

Şimdi, yukarıdaki bilgiler ışığında:

a) Güçlüden yana olarak güçlünün olanaklarından yararlanarak para ve insan biriktirme hali; kazan-kazan yöntemi,

b) Haklıdan yana olduğu için güçlünün korkusundan biriktirdiği bütün insanların kendisini terk etme hali; kazan-kaybet yöntemi,

c) Haklıdan yana olacağım diye hem parasız hem de insansız kalma hali; kaybet-kaybet yöntemi,

Seçeneklerimiz vardır.

Bir de zamanında hatasını anlayıp kulvar değiştirenler var ki onların durumu henüz netleşmedi. Bunlar, Sedat SİMAVİ’nin ünlü “ kalemini gerekirse kır, asla satma “ sözünü, “kalemini gerekirse kır asla satma, kırık kalemi daha pahalıya satarsın” tercihini yapanlardır. 

Geçenlerde bir arkadaşımın dediği gibi:

-Bunca yıl haklıdan yana olalım, insan biriktirelim dedik halimiz ortada. Acaba çocuklarımızı başka türlü mü yetiştirsek?

Ya da bu soruyu sormak için geç mi kaldık?

Hiç yorum yok: