GÜNÜMÜZÜN DON KİŞOT’LARI: ANA-BABALAR


Konuşma aynen şöyleydi. Kelimesi kelimesine aklımda:

-Yazdıklarım, yaşadıklarımın küçük bir kısmıdır!

Televizyonda spikerin yanında oturan bir yazar. Haberlerde spikerin yanında bir yazarın oturmasına pek alışkın değiliz. Fakat bu yazar değişik bir yazar. On yedi yaşında ve cinsel deneyimlerinin küçük bir kısmını yazmış. Sanıyorum bir İtalyan ve kitabının tanıtımı için de ülkemize gelmiş. Yazarın ve kitabının önemi nedeniyle haberlere çıkarılmış.

İlk bu manzarayı görünce anlamıştım Don Kişot olacağımı. Zira bu kanalın sahibinin dört kızı olmasına rağmen bir sakınca görmemişti bu haberin yayınlanmasında. Belki haberi olmamış diyebilirsiniz ancak daha sonraları da aksi bir yayına rastlamadım.

İlk zamanlar ne güzeldi. Hafta sonu sen uyuyorsun, çocuk da çizgi film seyrediyor. Herkes mutlu. Fatura sonradan çıkıyor.

-Baba taso alalım, çitos istiyorum, gazeteden kupon biriktirelim.

Düşünüyorum bu çocuk nereden görüyor bunları. Bir defa tesadüfen ben de biraz çizgi film izlerken çözdüm olayı. Ben uyurken televizyon aracılığıyla çocuğuma değişik tüketim şekilleri, beslenme alışkanlıkları empoze edilmekteymiş meğer.

Bundan sonra uyanık olmaya çalışsam da sistem bizi uyutmaya devam ediyor.

-Baba, akşam bir yere oturduk. Bir büyük söyledik yanında mezeler.

-Oraya on sekiz yaşından küçükleri alıyorlar mı ki?

-İki senedir gidiyoruz baba.

-Küçüklere bakkalda bile içki satılmaz, kaldı ki şehrin en lüks restoranında içki servisi yapılsın.

-Sen öyle san.

***
-Kızım bu saçlar ne böyle?

-Mavi yokmuş, ben de yeşile boyattım.

-Kuaför annenin iznini sormadı mı?

-Çok geri kafalısın anne.
***

-Bu iddia kuponu kimin?

-Arkadaşlarla yapıyoruz arada.

-Küçüklerin oynaması yasak. Nerede oynadıysanız söyle şikayet edeyim.

-Adresini tam bilmiyorum, yol üzerinde, servis şoförümüz çekiyor önüne, yatırıyoruz.
***

-Sen hattını mı değiştirdin?

-Evet baba, herkesle aynı hattı kullanayım daha ucuz oluyor.

-Nasıl verdiler hattı, reşit değilsin sen?

-Parayı verdik başka bir şey istemedi. Okulda bütün arkadaşlar öyle aldı aynı adamdan.

Günümüzde dört kız babası bir adamın televizyon kanalında on yedi yaşında bir kızın cinsel deneyimleri ballandıra ballandıra anlatılıyor. Reşit olmayan çocuklara içki servis ediliyor. Cep telefonu hattı satılıyor. Çocuğunu okula götürsün diye para verdiğin servis şoförü onlara iddia oynatıyor. On sekiz yaşından küçüklere yasaklanmış ne varsa hepsi yapılıyor büyüklerin yardımıyla. Daha dövmeci, küpeci ve piercingcileri saymıyorum bile. Kış günü tişört, yaz günü de bot modasını da.

Çağımızın ana-babaları, örnekleri çoğaltmak mümkün. Özenle yetiştirmeye, kötülüklerden korumaya çalıştığınız çocuklarınız bir saldırı altındalar. Elinizden geleni yaptığınızı biliyorum. Ancak ne küçükleri koruma kanunu çıkaran devlete güvenebilirsiniz ne de saldıranların teknolojisi ve uzmanlarıyla başa çıkabilirsiniz. Çağımızın Don Kişot’larısınız siz, ancak bir Sancho Panza’nız bile yok.

Yel değirmenleri güçlü de olsa gazanız mübarek olsun.

Hiç yorum yok: