SIRA "TÜRK" LİRASINA MI GELDİ SAYIN KAPLAN?

Hasip Kaplan, katıldığı bir televizyon programında, cebinden (alırken onuruna dokunmayan) paraları çıkararak, “bu para onuruma dokunuyor” demiş. Eskiden okulda Kürtçe konuşandan para alınıyormuş. Şimdi de Kürtçe Eğitim paralıymış, onu protesto ediyormuş.

Ben bu konuyu şimdi tartışmaktan yana değilim. Zira insanların anadilde eğitim alma hakkı bulunduğunu kabul etmekle birlikte, eğitimin asıl dilini çocuklara iyi bir gelecek sağlama kaygısının belirlediği kanısındayım. Bugün milyonlarca insanın, çocukları anadili dışında eğitim görsün diye katlandıkları fedakarlıklar bunun delilidir.

Ben sadece Kürtçe eğitim almış bir çocuğun, ayrı devlet istenmiyorsa, sadece bu eğitimi ile iyi bir geleceği olacağını sanmam. Bu velilerin bir tercihidir, kendileri bilir.

Benim dikkatimi çeken, Hasip Kaplan’ın olası anadilde paralı eğitime karşı gösterdiği tavır ve seçtiği kelimelerdir. Daha bu okullar açılmadığına ve hangi parayla tahsilat yapılacağı belli olmadığına göre söyleminin altında başka şeyler aramak gerektiği kanısındayım. Yani okul ücretleri dolar üzerinden tahsil edilirse “bu dolar onuruma dokunuyor” da diyebilecek midir merak ediyorum.

Benim de bu ülkede parasal konularda hoşuma gitmeyen, haksız ödediğim paralar olmuştur ama asla paranın kendisi onuruma dokunmamıştır.

BDP’nin “aldıkça isteyen” tavrı göz önüne alındığında, acaba diyorum andımızın kalkmasından sonra sıra Türk Lirasındaki “Türk” kelimesine mi geliyor. Kaplan’ın onuruna dokunan o olmasın?


Hiç yorum yok: