MAGANDAYA ATIŞ KURSU

Toplumun ve onun aynası olan medyanın ikiyüzlülüğü beni öldürecek. Başka ülkelerdeki ve ülkemizdeki genç ve çocukların, kısacası masumların öldürülmesine gösterdiği tepkiyi başkalarına göstermiyor.

Daha iki gün önce 12 yaşındaki bir kızı, iki gurup arasında meydana gelen çatışmada seken bir kurşunla kaybettik. Ve buna da “maganda kurbanı” deyip geçtik.

Saymadım ama o kadar çok ki benzer ölümler; seken kurşunlar, düğünde veya bir kutlamada atılan mermiler yüzünden o kadar çok kurban verdik ki. Kazanılan bir maçtan sonra teknik direktörlerin “aman silah atmayalım, üzücü olaylara sebebiyet vermeyelim” anonsu yaptığı başka bir ülke var mı dünyada bilmiyorum.

Fakat uzlaşmışçasına bir “maganda kurşunu” edebiyatı yapılarak olay olağan hale getiriliyor ve film kaldığı yerden devam ediyor. Ölen de öldüğü ile kalıyor.

Ben şahsen her şeye muktedir devletimizin bu olayları önleyemeyeceği kanısında değilim. Devleti yönetenler nezdinde de bu olaylar “münferit” olduğu için köklü bir tedbir alınacağına dair bir umudum yok açıkcası.

Bu nedenle bari bir öneride bulunayım da olayın çözümüne katkıda bulunayım istedim. Efendim, düğünde silah atanın, kardeşi ve yakını gibi insanların ölümüne isteyerek sebebiyet vermeyecekleri açık olduğuna göre ve şehir içinde çatışan gurupların da hedefinin bu çocuklar olmadığı, onları hedef almadıkları belli olduğuna göre, magandalara atış eğitimi verilmesi, çatışan guruplara da şehir dışında bir “çatışma alanı” tahsis edilmesi durumunda maganda kurbanlarının bir nebze azalacağı kanaatindeyim.

Örneğin yakını evlenen, askere giden ve takımı zafer kazanan maganda, kullandığı silahı tanırsa, ne tarafa doğrultacağını bilirse, istemediği birinin ölümüne de sebebiyet vermez. Ancak magandaya verilecek silah eğitiminde “alkollü silah atışı” dersi de unutulmamalıdır.

Benzer şekilde çatışacak guruplara da devletin meskun mahal dışında tahsis edeceği çatışma alanları, çatışmaya taraf olmayan masum insanların seken kurşunlarla ölümünü durdurabilir. 

Guruplar bu sayede birbirlerine “erkeksen 1 no.lu çatışma mahalline gel” diye telefon edebilir ve kendilerine tahsis edilmiş bu alanda hesaplarını rahatça görebilirler. Ayrıca silah eğitimi aldıkları için kimi nereden vuracaklarını da bildiklerinden istemedikleri bir cezayı da karşıya vermemiş olurlar. Devletimiz, bu mahallere servis kaldırabileceği gibi ambulans da bekletebilir. Yeter ki şehir içinde çatışma olmasın.

Yine düğün salonlarında, nasıl gelin-damadın oturacağı yer, orkestra yeri, pist ve konukların oturacağı yer ayrılıyorsa magandalar için de biraz yüksekte “atış platformu” oluşturulabilir, ayrıca şehirlerin belli yerlerinde de havaya silah sıkma mahalleri oluşturulabilir.

Evet, sayın yetkililerimiz, maganda kurbanı masum insanlarımızın ölmemesi için önerilerim bunlar. Magandalara engel olmadığınız yetmiyormuş gibi benim önerilerimi de dikkate almazsanız, o ölen genç insanlar rüyanıza girsin.


Ne diyeyim ben size artık!

Hiç yorum yok: