KÖPEK TUVALETİNE SIRA GELMEDİ Mİ DAHA?

Toplumda herkesin bildiği ama bilmezden geldiği hususlar beni çok rahatsız ediyor. Belki de böylesi iyi: görmedim, duymadım, bilmiyorum.

Efendim, ben İzmir’in Karşıyaka ilçesinde çalışıyorum. Her gün özellikle de sabahları çok sayıda köpek gezdiren insanla karşılaşıyorum. Ve yolda da bol miktarda köpek pisliği ile.

Geçen gün, hoş, iyi giyimli ve bakımlı bir hanımın köpeği yolun ortasına bir tuvalet kağıdı rulosu  büyüklüğünde dışkısını bıraktı ve yola devam ettiler. Olaya tanık olanlarımızdan (Panter Emel sendromu nedeniyle) hiçbir ses çıkmazken yine köpeğini gezdirmekte olan daha yaşlıca bir hanım arkalarından seslendi:

-Köpeğin dışkısını almayı düşünmüyor musunuz?

-Alacaktım da poşetim yok. Şuradan poşet isteyecektim!

Şura dediği bir etüt merkezi idi.

Şimdi, insanların evlerinde hayvan besledikleri bir gerçek. Bu gerçeğe uygun olarak hayvanlar için veterinerler, mama satan işyerleri de mevcut. Belediyelerin buna paralel sokaklarda hayvanlar için su ve yemek kabı hizmeti de var.

Biz insanların yiyip öğüttüklerimizden kalanları ne yapacağımız belli. Evi olan evinde kalanlar için de bu ihtiyaçlar için yerler mevcut. Zaten bir insan bu yerler dışında sokağa dışkısını bırakmıyor. Bıraksa da eminim diğer insanlar buna tepki gösterir.

Bildiğim kadarıyla evlerde beslenen kediler için bu ihtiyaçlarını giderebilecekleri kum havuzları var. Köpekler ise bu ihtiyaçlarını (ev bahçeli değilse) sokakta ve parklarda gideriyorlar. Peki, şehirlerde insanlarla birlikte yaşayan bunca köpeğin dışkısı nereye gidiyor? Sahibi duyarlı biriyse bir poşet içinde çöp tenekesine gidiyor. Kalanı  sokaklarda ve parklarda kalıyor.

Diyorum ki madem evlerde köpekler besleniyor. O halde hayvanların yiyeceğini içeceğini düşünen yerel yönetimler bunların dışkıları ne olacak düşünmüyor mu? Medeniyet, insanlara tanımadığımız sokakları ve parkları pisletme hakkını hayvanlara tanımak mıdır?


Tez elden, yerel yönetimlerce köpek tuvaletleri yapılmalı ve buralar dışında köpeklerin başka yerde ihtiyaç gidermeleri yasaklanmalıdır. Sokaklar ve parklar da bu pisliklerden temizlenmelidir. 

Hiç yorum yok: