ELMA DALINDA BİLGİ DE YERİNDE GÜZELDİR!

Oğlumu gönderdiğim dershanenin veli toplantısındayız. Konuşmacı bizi bilgilendiriyor:

-Öğrencilerimizin yüzde yetmişi üniversiteyi kazandı, yüzde ellisi istediği bölümü, yüzde kırkı… vesaire vesaire.

Uzun uzun istatistiki bilgilerle bizi bilgilendirdi. Dayanamadım söz istedim:

-Hocam, verdiğiniz rakamlar gayet güzel. Fakat benim oğlum dershanenizin yüz öğrencisinden biri olabilir ancak oğlum benim bir çocuğumdan biri. Sadede gelsek…

Geçenlerde duydum, doktoru, bir kanser hastasını, “bu tür kanser vakalarında yaşama şansı yüzde dokuzdur” diye bilgilendirmiş. Bunu duyan hasta yıkılmış.

Kısacası, bir panelde veya bilimsel toplantıda işe yarayan bazı bilgiler ve rakamlar, bazı hallerde önemsizdir. Bir veli veya hasta için rakamlar değil hangi rakamların içinde olduklarını bilmek daha önemlidir.

Hiç yorum yok: