BİR SANİYE ERKEKLİK, OTUZ SENE KARILIK!

Bugünlerde boşanmak isteyen karısını, kızını vermeyen babayı, sokakta omuz atanı  vuran vurana. Faillerin tamamı da erkek. Bu tür olaylar daima “bir anlık öfkesine yenik düştü” diye tanımlanıyor. Öfke, kadınlarda da bulunduğuna ve failler arasında kadın bulunmadığına göre bu tür olayları “bir anlık öfke” ile açıklamak mümkün değil.

Ya ne? Bana göre olay bir erkeklik gösterisi: erkekler, filmlerdeki ve gerçek hayattaki rol modelleri gibi bir anlık öfkesine yenik düşmüyor çekip vuruyor. Yani erkekliklerini gösteriyor.

Böyle düşünenlere, cinayet işlediği için hapse giren ve çıktıktan sonra eski mahkum statüsünde işe giren, bir personelimizin sözünü aktarayım:

-Beyim, ömrümde bir saniye erkeklik yaptım sonra hapishanede otuz sene karılık yaptım. Milletin yemeğini yaptım, çayını demledim, çamaşırını yıkadım!

Hiç yorum yok: