GAZETELERE PİYANGO MU ÇIKTI?

Bugün öğle yemeğinden sonra yaptığımız mutat yürüyüşümüz sırasında, önce metro istasyonu önünde bir ulusal gazetenin ardından da vapur iskelesi önünde bir yerel gazetenin ısrarlı bir şekilde zorla vatandaşların eline tutuşturulduğunu gördüm. Bir yandan da bağırıyorlardı:

-Bedavadır, lütfen alın!

Merakla sordum dağıtanlara:

-Neden bedava dağıtıyorsunuz, piyango gazetelere mi vurdu yoksa?

-Yok abi, biz her gün bedava dağıtıyoruz!

Oysa her gün oradan geçmemize rağmen hiçbir zaman görmemiştik bedava gazete dağıtıldığını.

İşyerine geldikten sonra merakla okudum gazeteleri ve bu bedava dağıtımın nedenini öğrendim. Ulusal gazetenin bölge ekinin tam iki sayfasında ilçe belediyesinin icraatları anlatılmaktaydı. Diğerinin ise birinci sayfası tamamen büyükşehir belediye başkanı aleyhindeki iddialara ayrılmıştı.

Evet, bugün binlerce gazetenin bedava dağıtıldığına tanık oldum binlerce vatandaşla birlikte. Peki, nereden geliyor bu değirmenin suyu?

Muhtemelen ilki ilçe belediyesi, diğeri de yeniden aday olan büyükşehir belediye başkanının rakipleri tarafından finanse edilmişti. Ya da gazetelere piyango vurmuştu ve bugün vatandaşlarına kıyak çekiyorlardı(!).

Ey,  bugünlerde, ”ne soymuşlar memleketi” diye birbirine hayretle bakan vatandaşlarımız, siyaset pahalı bir uğraştır ve karşılığı asla “alınacak belediye başkanlığı maaşı” değildir. Sizi bilmem de ben bu seçimlerde, kampanya masraflarının kaynağını açıklamayan ve harcadığı bu paraları nereden çıkaracağını söylemeyen hiçbir adaya oy vermeyeceğim. Haberiniz olsun.


Hiç yorum yok: