ÇALIKUŞU ON NUMARA BİR DİZİ OLMUŞ

Çalıkuşu Romanı, bende derin izler bırakmış bir kitaptır. Yönetmenler arasında Çağan Irmak’ı da görünce “dizi seyretmeme/yazmama” kararımı bir kenara bıraktım ve Çalıkuşu dizisini baştan sona izledim.

Bir defa, dizinin Yaprak Dökümü ve Aşkı Memnu gibi günümüze uyarlanmamış olması güzel. Cep telefonu ile konuşan bir Feride hiç de hoş olmazdı herhalde.

İkincisi, senaryoyu çok güçlü buldum. Annesini kaybetmiş bir çocuğun duyguları ve ölüm olayına bakışı çok güzel anlatılmış.

Üçüncüsü, dizilerde çok sık gördüğümüz belki de uzatmaktan kaynaklanan mantık hataları ve oyuncularda gereksiz abartıya rastlamadım. Kısacası gözümü tırmalayan bir sahne olmadı. (Evin kendi kızının üvey çocuk muamelesi görmesi biraz tırmaladı ama rahatsız etmedi)

Dördüncüsü ve sonuncusu, dizi akıcı ve sürükleyici. Zamanın nasıl geçtiğini anlayamadım.

Sonuç olarak Çalıkuşu dizisinin ilk bölümü çok beğendim.İzleyicinin ilgisini çekmek, seyirciyi diziye bağlamak için bütün dizilerin ilk bölümlerinin  güzel olduğunu bilerek söyleyeyim ki, bu Çalıkuşu izlenir. Fakat hikaye bittiğinde dizi de bitmeli tadında bırakılmalı, derim.


Umarım diğer dizilerde olduğu gibi rating uğruna gereksiz uzatmalar, senaryoda saç baş yolduran mantık hataları ve abartılar olmaz ve Salı akşamlarımızın keyfi kaçmaz. 

Hiç yorum yok: