BURAYI AMERİKA MI SANDIN?

Aziz Nesin’in çok beğendiğim bir sözü vardır:

-Sosyalist ülkede yazar, kapitalist ülkede tüccar olmak gerekirken ben kapitalist bozuntusu bir ülkede yazar oldum!

Bu sözü aklıma getiren şimdi okuduğum bir haber:

-Tazminat şoku!

Ünlü bir kadın oyuncumuzun, yine ünlü bir doktor eşinden boşanma davası nihayet sonuçlanmış. Mahkeme, ünlü oyuncumuzun, bir milyon tazminat ve aylık 50.000 lira tazminat talebini reddetmekle kalmamış bir de üzerine eski eşine  50.000 lira tazminat ödemeye mahkum etmiş.

Televizyonda duymuştum: ABD’de bir doktorla evlenen kadının hayatı kurtuluyormuş. Boşanırken aldığı tazminat ve nafakanın yanı sıra diyelim doktor işinde ilerledi ve kazancı arttı, o artıştan da eski eşine “refah payı” ödemekle yükümlüymüş.

Şu işe bak, ABD’de doktorla evlenen kadın doktorun mevcut gelirine göre tazminat ve nafaka aldığı gibi doktorun gelecek gelirlerine de ipotek koyuyor, biz de ise kadıncağız tazminat ve nafaka alamadığı gibi üzerine bir de tazminat ödüyor.

Hayır, dosyanın içeriğini ve kararın gerekçelerini bilmiyorum ancak bu iş bana Aziz Nesin’in o sözünü hatırlattı. Yani, doğru yerde doğru zamanda bulunmak gerektiğini.

Hiç yorum yok: