ÖNCE O BACAĞI TOPLA!

Ülke o hale geldi ki, her şey siyah-beyaz. Ağzını açsan “sen bu taraftasın yok öbür taraftasın” diye bölünüyoruz. O nedenle çok basit sorunlarımızı bile  çözemez tartışamaz hale geldik.

Facebookta "Bilge Kadın" gurubunda yukarıdaki fotoğrafı görünce ve sloganı okuyunca sevindim. Zira otobüste metroda bacakları V şeklinde açarak oturan ve bunu alışkanlık haline getirmiş çok sayıda erkek var. Böyle biriyle yapılan seyahat, ayakta gitmekten beter hale getiriyor insanı. Bir erkek olarak ben rahatsız oluyorum ki kadınlar rahatsız olmakta sonuna kadar haklılar.

Zaman zaman bu “v oturuşu” yapanlara iki kişilik mi ödeme yaptınız” diyerek bir suratına bir yumruk atmak geliyor içimden. Veya pantolonumun dizlerine yerleştireceğim raptiyeleri bacaklarına batırasım da geliyor.

Eminim bu sorunu yaşayan çok sayıda insan var. Bazı yörelerde de buna çözüm olarak kadınlara ayrı otobüs tahsis etme yoluna gidiliyor. Bu da “laiklik” tartışmalarını ve ayrımcılığı beraberinde getiriyor. Geçenlerde laikliği ve kadın erkek eşitliğini savunan  bir arkadaşım bile “kadınlara ayrı otobüs bulsam ona bineceğim” dedi.

Ülkemizin ne bu tartışmalarla oyalanması ne de otobüslerini kadın-erkek olarak ayırma lüksü var. Hepsi birazcık oturmayı bilmekle, birbirine saygıyla çözülebilecek bir sorunlar bunlar. En önemlisi de bu rahatsızlığını söyleyenlere de şu taraf bu taraf diye yaftalamamak.

O nedenle ben de bu kampanyaya destek veriyorum ve diyorum ki:

"Önce o bacağı bir topla"

Hiç yorum yok: