YOKSA BARZANİ DİYARBAKIR'DAN ADAY MI?

Önce AKP Kongresinde bir konuşma yaptığında ve "Türkiye seninle gurur duyuyor" tezahüratı yapıldığında şüphelenmiştim. Hatta "Türkiye neden Barzani'yle gurur duysun" başlıklı bir yazı bile yazmıştım.

Bugün elli araçlık bir konvoyla Diyarbakır'a gelmesi, yanında 37 yıldır gurbette yaşayan Şivan Perver'i getirmesi ve İbrahim Tatlıses'le düet yaptırması, Başbakan'ın bugün ilk defa Diyarbakır Büyükşehir Belediyesini ziyaret etmesi, karşılamada Leyla Zana, Ahmet Türk ve Belediye Başkanı Osman Baydemir başta olmak üzere vali ve bakanların bulunması bana komşu bir ülkenin özerk yönetim başkanı için bana fazla göründü. Ayrıca BDP'lilerin geziyi "seçim yatırımı" olarak görmeleri de enteresan.

Acaba diyorum Barzani, Diyarbakır'dan büyükşehir belediye başkanlığına adaylığını mı koyacak?

Saçma mı? Yıllar önce Irak'ı bir Kürt Cumhurbaşkanı yönetecek dense kaç kişi inanırdı?

Bildiğim kadarıyla kendisi bizim kırmızı pasaportumuzu taşıyor. Halkla ve Türkiye'yi yönetenlerle iyi ilişkiler kurabildiği de bugün açıkça görüldü. O halde neden olmasın?

Kuzey Irak ne mi olacak? Orayı yönetecek bir Barzani nasılsa bulunur.


Hiç yorum yok: