444 NE İŞE YARAR?


Aslında bu numaralardan medet umanlardan değilim. İnsan kanlı-canlı karşısında görmek istiyor görevliyi. Sadece sesle değil, kelimelerin kifayetsiz kaldığı yerde mimikle anlatma ihtiyacı da duyuyor insan. Fakat kuralları biz koymadığımız için bir şekilde muhatap oluyoruz bu 444’le başlayan numaradaki görevlilerle.

Uzun bekleme ve kulağımızın zarını delen müzik ve anonslardan sonra başlangıç çok güzeldir:

-Sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz için müşteri temsilcilerimizle yapacağınız görüşmeler kaydedilmektedir.

-Ben Arzu, size nasıl yardımcı olabilirim?

-Size hangi adınızla hitap etmemi istersiniz?

İşte kritik eşik denen yer burada başlar. Bu karşılanmanın ardından işinizin yokuşa sürülmesi ile her şeyin bir şekilden-gösteriden ibaret olduğunu kısa sürede anlamaya başlıyorsunuz. Ondan sonra harcadığınız zamana mı yanarsınız, sorununuzun hala çözülmemiş olmasına mı kızarsınız tercih sizin. Anlarsınız ki başlangıçta duyduğunuz cümlelerin gerçek anlamı başkadır:

-Bize daha az küfür edebilmeniz için yapacağınız konuşma kaydedilmektedir. Edeceğiniz küfürler nedeniyle hakkınızda yasal işlem yapılabileceğini aklınızdan çıkarmayın.

-Size hangi adınızla hitap etmemi istersiniz: enayi, saf, iyi niyetli?

-Ben Arzu, size yardım ettiğimi sanmanız için size nasıl yardımcı olabilirim?

Tabi ki görüşmenin en kışkırtıcı sorusu sonundadır:

-Başka yardımcı olmamı istediğiniz bir konu var mı?

-Hayır hanımefendi, o kadar yardımcı oldunuz ki Allah sizin yardımınızdan korusun!

Dün akşam ise bu numaraların yeni açılımlarına tanık oldum; galoş açılımı. Yeni aldığımız bir makine için aradılar:

-X Servisinden arıyoruz, size dün akşam gelen görevlimizle ilgili sorular soracağız.

-Buyrun.

-Galoş giydi mi?

-Efendim!

-Galoş giydi mi galoş?

-Giydi.

-Takım çantasının altına bez serdi mi?

-Serdi.

-Makine hakkında bilgi verdi mi?

-Verdi.

-Memnun kaldınız mı?

-Hanımefendi, makineyi  öğleyin birde getirmişler. Biz işte olduğumuzdan oğlum akşama kadar evde servis bekledi. Gece saat dokuz buçukta geldi servis.

-Yoğunluktandır, memnun kaldınız diye not alıyorum.

-Hay senin gibi servisin…

-Efendim? Bizi seçtiğiniz için teşekkür ederiz!

-Hay sizin galoşunuz da servisiniz de başınıza geçsin. Keşke görevliniz zamanın gelseydi de galoş giymeseydi. Biz ona terlik verirdik!

Hiç yorum yok: