BOYALARI AKMAK

Bir burun tutmak bu kadar önemli mi, demiştim. Evet önemliymiş. Çocuk, eğer kendisini kucaklayanda bir şevkat, içten bir ilgi hissetmezse tutmazmış burnunu.

Bunu söyleyen bir uzmandı, televizyonda.İspatı da gecikmedi. Bir kaç gün sonra televizyonda gördüm.Bir liderin kucağına ikiz bebekleri vermişler. Çocuklar bırakın burun tutmayı, bağırmaktan ağızları kocaman açılmış halde kendilerini liderin kucağından atmaya çalışıyorlardı. Bence de haklıydılar.İnsanın görünce kaçası geliyordu o liderden.Devamlı asık suratlı ve bağırarak konuşan biri.

Bir başka gün yine bir uzman, medyanın kimseyi överek halkın gözünde yükseltemediğini fakat kötüleyerek halkın gözünden düşürebildiğini anlatmıştı.

Diyeceğim o ki, çağımız imaj çağı da olsa, özünde yoksa bir şey, nasıl gösterirseniz gösterin boyalar akar, gerçek ortaya çıkar. En iyisi makyaj. Güzel yerleri ortaya çıkaran, kusurları örten bir makyaj.

Bunları niye söylüyorum? Televizyonda bir özelleştirme ihalesi var. Katılımcıların biri de ülkemizin özel sektörün en büyüklerinden. İhale o kadar önemli ki şirketin valiahtı başkanlığında bir heyet temsil ediyor.

Baktım sürekli veliaht önünü ilikleyip ayağa kalkıyor. Merak ettim. Anladım ki ihale evraklarının on nüsha halinde bir zarfa   konulması gerekiyormuş. Diğer firmalar öyle yaptıklarından, bir defa ceket ilikleyerek kurtulmuşlar. En büyük özel sektör firmamız ise evrakları on zarfa koyup öyle verdiği için, zarfın üzeri her okunduğunda önünü ilikleyerek orada olduğunu belirtmek zorunda kalıyormuş veliaht.

Daha önce de şahit olmuştum,  koca koca firmaların varlıklarının temeli ihaleler olmasına rağmen zarfın üzerini yazmadığı için tekliflerinin geçersiz sayılarak ihale dışı kaldıklarını.

Gazetelerdeki ilanlarına bakarak cesaret edip başvuramadığınız, sadece iki dil bildiğiniz için kapısının önünden geçemediğiniz şirketlerin makyajları dökülüyordu bu sayede. O kadar dil bilen, eğitimli insan istihdam ettiğini iddia eden, veliahtları ufku açık insan nutukları attan şirketlerin bir ihale mevzuatı bilen elemanlarının olmadığı anlaşılıyordu.

On nüshayı bir zarfa koyamayan elemanları sayesinde on kere ceket ilikleyen veliahtlar ya da ihale zarfının üzerini yazmadığı için teklifi geçersiz sayılarak ihale dışı kalan firma sahipleri, saçınız döküldü, kel göründü!

Hiç yorum yok: