KİMİN TUŞ OLACAĞI BELLİ OLMAZ!


İnsan bilmediği konularda konuşmamalı, yazmamalı.

Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazım.

Bu görüşlere aynen katılıyorum. Yıllarca da savundum. Peki, insanın çok iyi bilmediği bir konuda bildiği kadarıyla çıkarımda bulunma hakkı var mı? Bilimsel iddiada bir yazı veya konuşma değilse?

Ne olursa olsun, kim ne derse desin seyrettiğim bir güreşle ilgili çıkarımımı yazıyorum. Sürç-ü lisan edersem şimdiden affola.

Efendim, yıllar önce güreş seyrediyorum televizyonda. Yağlı güreş değil, minder güreşi bir uluslararası müsabaka. Güreşçinin biri sanıyorum faul yaptı ve ceza aldı. Cezayı görünce isyan ettim:

-Penaltı bile bundan daha insaflı bir ceza!

Evet, ceza alan güreşçi yüzükoyun mindere uzandı öyle duruyor. Diğer güreşçi üstte oyun yapıyor. İsyan edilmeyecek gibi değil, futboldaki penaltı cezasında hiç olmazsa kaleci var. Basketboldaki ceza atışı hem zor hem de ribaunt hakkı var cezayı yiyenin.

Biraz seyredince yanıldığımı hemen anladım. Cezayı yiyen güreşçi, mindere iyice yapıştı. Diğeri öyle yaptı böyle yaptı bir türlü kündeyi atamadı. Anlaşılan hiçbir şey göründüğü gibi değil.

Biraz sonra üstteki tam alttaki güreşçiyi belinden kavradı tam kündeyi atıyordu ki alttaki nasıl yaptıysa aniden dönüp üsttekini tuş etti.

İşe bakın; ben bu nasıl ceza diye isyan ederken, alttaki güreşçi hiçbir şey yapamıyor derken üstteki güreşçinin işinin daha zor olduğunu anladım. Hele alttakinin ani bir dönüşte üsttekini tuş etmesi tam bir şok oldu benim gibi bir güreş cahili için.

Diyeceğim o ki; hiçbir şey göründüğü gibi değil. Her oyunun kendi kuralları şartları var. En önemlisi ise gözünüzün gördüğüne aldanıp yanlış güreşçiye oynamayın. Kimin kimi tuş edeceği oyun bitene kadar belli olmaz!

Hiç yorum yok: