MEZUNLAR BULUŞMASI NE İŞE YARAR?


Mezunlar buluşması veya nostalji buluşmaları son yıllarda iyice sıklaştı. İster özlem deyin ister nereden nereye deyin değişik saiklerle buluşuyor insanlar. Ben de bu tür buluşmaların en sadık katılımcısıyım. Bu sayede epey şey öğrendim.

Örneğin eski işyerindeki personelle buluştuğumuzda:

-Efendim beni Kars’a göndermiştiniz, bana orada çok iyi baktılar, sağolun!

-Buna sevindim.

Ya da:

-Size çok kırgınım, benim için şöyle söylemişsiniz!

-Onu söyleyen ben değilim, sakın sana söyleyen içindekini dökmüş olmasın.

Otuz yıl sonra gördüğüm liseden bir arkadaş:

-Sana çok kırgınım, o skeç beni çok yaraladı!

-Kardeşim, o skeci yazan ve oynayan ben değildim Berkant’tı. Kaldı ki onun da bilerek yaptığını sanmam, çocuk aklı. Seni üzdüğünün hala farkında değildir.

Ben otuz yıllık bir yanlışı düzelttiğimi sanırken arkadaşım ikna olmamış olmalı ki akşam düzenlenen yemeğe katılmadı.

Beni en şaşırtan ise okulumuzun en güzel kızlarından Esra oldu:

-Bütün okul sana aşıktı!

-Yok canım, benim niye haberim yok!

Bilenler bilir asla belgesiz konuşmam. Hemen nostalji gecesine katılan alt sınıf veya üst sınıftan birkaç arkadaşı çağırıp sordum:

-Esra’yı tanıyor musun?

-Onu tanımayan var mı ki?

-Hepimiz ona aşıktık!

-Çok mektup yazdım ama verememiştim!

Evet, Esra otuz yıl sonra mezunlar buluşması sayesinde öğrenmişti okulda ne kadar beğenildiğini sevildiğini.

Bu olay üzerine beynimde bir şimşek çaktı. Madem ki mezunlar buluşması veya nostalji geceleri insanlara belli eksikliklerini görme, yanlış anlamaları giderme veya nereden nereye gelindiğini gösterebiliyor, o halde neden bir “nostaljik devletler buluşması” olmasın.

Hem herkes görür “neydi ne olduğunu” hem de “tarih kimi haklı çıkarmış” belli olur:

-Roma, demek bin iki yüz yıl sonra da olsa yıkıldın ha?

-Hey gidinin Makedonya’sı, bir zamanlar dünyanın yarısına sahiptin demek şimdi küçük bir yere sıkıştın kaldın!

-Osmanlı, sana hastasın dedim inanmadın, Almanya’nın aklına uyma dedim dinlemedin. Yıkılmışsın ama dua et yine de senden bir Türkiye Cumhuriyeti çıkmış!

-Almanya, ne diyeyim ben sana? Dua et bunca yanlışına rağmen hala ayaktasın ama değdi mi bu kadar fatura ödemene, soykırım yapmana?

-Avusturya-Macaristan’ın çocuğu hastaymış ondan gelememiş diyorlar doğru mu?

-Venedik, Ceneviz, Urartu, Frigya ve daha birçoğunu göremiyorum, gelmemişler, hayırdır? 

Hiç yorum yok: