ÜÇÜNCÜNÜN DUYGULARI


Haksızlık her zaman haksızlıktır ve sadece kendi başımıza gelince değil, başkalarının başına gelince de karşı çıkmak gerekir.

Bugüne kadar hep birinci anlatılır, ikincinin durumuna acınır, üzüntü duyulur. Fakat üçüncüysen altta kalanın canı çıksın misali adını anan bile olmaz.

Efendim, bana göre dünyada en büyük haksızlığa uğramış insan aya kadar gidip rokette kalan Michael Collins’tir.

Malum, Satürn-5 roketiyle uzaya gönderilen Apollo 11 aracı, üç günlük yolculuktan sonra, 20 Temmuz 1969’da, Ay Modülü Kartal’ı Ay’a indirmişti. Araç personelinden Michael Collins, Ay yörüngesinde kalırken, Armstrong ve Buzz Aldrin Ay’a ayak basan ilk insanlar olmuşlardı.

Yani, sen o kadar uğraş her türlü riski al ta aya kadar git, diğer ikisi aya ayak bassınlar nasıl bir yer olduğunu görsünler, söyledikleri cümle hala bütün beyinlerde yer etsin, bütün bulmacalarda-bilgi yarışmalarında onların adı sorulsun senin adını bile anan olmasın.

Ben hikayeyi bildiğim için rokette kalan kimdi diye araştırayım dedim inanın zor buldum adını. Yani haksızlığın da bu kadarı olur.

Böyle olacağını bilseydi ve onlar aya inmişken roketi dünyaya sürüp onları orada bıraksaydı daha mı iyi olacaktı yani?


1 yorum:

mahmutemin dedi ki...

Kısmetinde yoksa dayak bile yenmez.