MUHTEŞEM KORKULAR(!)


-Sülüman gitme!

-Gitmem lazım Hürrem’im!

-Sen gidersen, ben ne olacak?

-Gitmezsem de, “padişahımızı zevk-ü sefada gösteriyorsunuz” diye kanalın önünde tekrar gösteriler başlar. Biliyorsun RTÜK’ten uyarı yedik.  En iyisi ben iki elçi kabul edip geleyim.

Evet, dizide son cümle söylenmediyse de söylenmesi yakındır.

***

Dizide Macar Kralını da gördükten sonra iyice emin oldum artık. “Kemikli et yerken kahkaha atan bütün erkekler kötüdür”. Eski filmlerde de öyle değil miydi? Erol Taş, Kazım Kartal, Tecavüzcü Coşun vs. hepsi kemik sıyırırken kahkaha atmazlar mıydı?

O nedenle yakındır bir haber:

-Yurt çapında eş zamanlı yapılan bir operasyonla bütün kötü erkekler yakalandı!

Yan yana dizilmiş bir sürü saçlı sakallı adam. Eller kelepçeli, başlar öne eğilmiş. Masanın üzerinde de suç delili kemikler; tavuk butları, pirzolalar ve iliği çekilmemiş dana kemikleri…

***

Dizideki Sülüman’ın “Binbir Gecedeki Onur’da” bile olmayan romantizmi ve Hürrem düşkünlüğü de korkutuyor beni. İster misiniz birkaç bölüm sonra Sülüman bebek arabası itiyor olsun Gülhane Parkında. Kolunda Hürrem. Ya da Hürrem’le Piyer Loti’de çay içerken bir yandan da elini tutuyor olsun.

***

Dizinin beni en korkutan yanı ise gerçekçiliği, güncelliği. Her an Sülüman’ın cebi çalacak ve Fransuva yardım isteyecekmiş gibi geliyor. Ya da bir magazin programı duyurusu:

-Hatice Sultan, Baş Odabaşı İbrahim’le sarayın bahçesinde görüntülendi. Az sonra!

Düşünmek bile istemiyorum ama en kötüsü de herhalde dizi yaz tatiline girmeden başımıza gelecek. Sülüman’dan umudu kesen Mahidevran Sultan’ın bir evlenme programında, Hürrem’in saraydan kovduğu Ayşe Hafsa Sultan’ın da bir başka evlenme programında kısmet arıyor olmaları.

-Ben sarayda yaşıyordum. Oğlumun Hürrem’den bir oğlu olunca beni sarayda istemedi, dışarıda kaldım. Emekli maaşın, sikortan varsa evlenebilirim!

Ayşe Hafsa Sultan kimi seçecek, Gelecek sezonda!

1 yorum:

Bucera dedi ki...

İlahi Erkan bey :)))