GÖĞSÜNÜ GERE GERE KİTAP OKUMAK

Kimse kusura bakmasın, kitabın benim için bir kutsallığı var. Okumayı sahip olmayı severim.Doğal olarak da kitap ile ilgili haberlere de kulak kabartırım.

Şimdiye kadar kitapla ilgili bir sürü saçma-sapan habere sessiz kaldım ancak bugün okuduğum bir haber beni çileden çıkarttı.

Efendim, Pantolonsuz metro yolculuğu, yastık savaşı gibi sıra dışı eylemlere ev sahipliği yapan New York’ta, bu kez de üstsüz kitap okuma eylemi yapılmış. 

Kendilerini 'Üstsüz Kitapseverler’ olarak nitelendiren bir grup, üstsüz, Central Park’ta kitap okumuş. Kitap okumanın seksi olduğunu göstermek ve çıplaklığın yasal olduğu New York’ta bu haklarını kullanmak istedikleri için, ’Kitapları değil, sutyenleri yak’ sloganı ile böyle bir girişimde bulunduklarını belirten ’Üstsüz Kitapseverler’, eylemlerini geleneksel hale getireceklerini söylemişler.

Haberin tek dişe dokunur kısmı, “kitapları değil sütyenleri yak” sloganı kiş o da ne kadar işe yarar bilinmez.Bir de neden bu eyleme erkeklerin katılmadığı haberde belirtilmemiş.

Kitapla ilgili medyada yer alan haberlere ve sosyal medyadaki paylaşımlara bakıldığında anladım ki, kitap okunarak yararlanılacak bir şey olmaktan çıkmış, kitap okuduğunu göstermek işe yarar hale gelmiş.
Örneğin ülkemizde en iyi kitap 1-2 baskı yapar yaklaşın 3-5 bin satarken, facebooktaki kitapla ilgili guruplara üye olanlar ortalama otuz bin civarında.

Ya da bir belediyenin otobüs durağına kitaplık yapmasını beğenenler de kitap okuyanlardan kat kat fazla.
Ben de bu işe akıl sır erdiremiyorum. Örneğin, durakta en fazla yarım saatini geçiren bir kişi kitabı bitiremeyeceğine göre kalanını ertesi gün mü okuyor? Ya da ertesi gün aynı kitabı orada bulabiliyor mu? O belediyeler neden güzel bir kütüphane yapmıyor mesela?

Veya kitap çıplak okununca daha mı akla giriyor daha anlaşılıyor?

Bir kitapsever olarak kitapla ilgili bu tür haber ve paylaşımları hoş görmüyorum. Daha da ötesi kitaba hakaret olarak görüyorum.Gerçek kitapseverlerin ve okuyucunun da de bu tür haberleri hoş gördüğünü de sanmıyorum.


Okumuyorsunuz, okutmuyorsunuz bari kitabı rahat bırakın.Kitabın imajına ve işlevine zarar vermeyin!

Hiç yorum yok: