KARATAY DİYETİ BİRİNCİ AY RAPORU


Öncelikle belirteyim ki, Canan Karatay’ın Karatay diyetini anlatan 2 kitabı ile Ahmet Aydın’ın Taş Devri Diyeti kitapları ile Ayşegül Çoruhlu’nun Alkali Diyet kitaplarını peş peşe okudum. Aklımda kalan bilgilerle diyete başladım. Kitaplar arasında çelişki bulunması halinde ise Karatay Diyetini esas aldım.

Bu kapsamda:

-Ekmeği tamamen kestim.

-Şekeri sabah çayına az attım ve sonra hiç kullanmadım.

-Sabahları yumurta, ceviz, badem, fındık ve Antep fıstığı yedim.

-Hafta içi üç öğün, hafta sonları iki öğün yemek yedim ve arada hiç yemek yemedim.

-Akşam sekizden sonra hiç bir şey yemedim.

İlk izlenimim, “ekmeksiz karın doymaz” sözünün yanlış olduğu. Yediğiniz şeyler sizi diğer öğüne kadar acıkmadan götürüyor. Benim temel prensibim, “diyet eziyet olmamalı” olduğu için sıkıntı çekmeden uygulayabildim.

İkincisi, bu beslenme şeklinin tuvalet ihtiyacını rahatlattığı ve belli bir düzene koyduğu.

Üçüncüsü, bu beslenme şeklinin uyku düzenini de yoluna koyması. Yıllardır kafasını yastığa koyduktan bir-iki saat sonra uyuyabilen biri olarak yatar-yatmaz uyumaya ve bu sayede sabahları saat çalmadan dinç bir şekilde kalkmaya başladım. Hatta hafta sonları, evdekiler uyurken TRT Nağme kanalından müzik dinleyip kitap okumaya başladım.

Diyetin uygulanmasında gezinmiş, doğal beslenen tavuk yumurtası ve eti bulmak mümkün olmasa da evde yoğurt yapmaya başladık. Biraz uğraşınca sağlıklı et, peynir satan yerler aramak zevkli bir uğraşı haline geldi.

Fakat Salı günleri iş çıkışı dernek toplantısını beklerken oturduğum Karşıyaka Sahilindeki güzel mekanlarda dört bira içmekten kendimi alamadım. Dedim ya “diyeti eziyete çevirmeyeceğim” diye, o bağlamda içtim biramı. Ancak o akşam yemek yemeyerek biraların etkisini bertaraf etmeye çalıştım.

Bu bir ay içerisinde, bir hafta sonu evdeki misafirlere eşlik etmek adına kahvaltıda kumru ve boyoz yedim. Ayrıca yine eve gelen misafirlerin getirdiği şambali, kakaolu kurabiye ve gittiğimiz misafirlikte birkaç kez az miktarda olmak üzere tatlı, kurabiye türü ikramları yemek zorunda kaldım. Bizim örf ve adetlerimiz ile etrafımda yemek konusunda bu kadar yetenekli insan varken diyet yapmanın zorluğunu da takdirlerinize bırakıyorum.

Sonuç mu? Vallahi kesin olmamakla birlikte kilomda gram düzeyinde azalma var. Ancak umduğum gibi beş kilo veremedim. Nedeni yukarıda samimi olarak itiraf ettiğim diyetten sapmalar mı bilmiyorum ama ben diyetin uyku düzenimde yarattığı olumlu etki ve kendimi dinç hissettirmesi nedeniyle yola devam ediyorum. Daha doğrusu yaşam biçimimi o yönde değiştirdim.

Darısı diğer ayların başına!

Hiç yorum yok: