Son yıllarda toplumun belli yaşam koşullarına yönlendirildiği
bir gerçek. Örneğin en son değişik şehirlerde kaldığım otellerde, televizyonda
belli kanalların ve mini barda da alkollü içkilerin kaldırıldığına tanık oldum.
Aynı şeyi marketler için de söylemek mümkün. İçki ve sigara
reyonlarını kaldıran bazı marketlerin “ideolojik marketler” kervanına
katıldığını görüyoruz. Fakat bu değişikliğin market müşterilerinde bir azalmaya
neden olmadığını görüyoruz.
Bu husus uzun zamandır kafamı kurcalıyordu nedenini bugün
buldum.
Efendim, fark ettim ki içki ve sigara içermeyen market
faturaları diğerine göre epey düşük. Bu durum benim gibi faturalara “ürün bazlı
değil de toptancı anlayışla” bakanlarda, bu marketlerin ucuz olduğu izlenimi
yaratıyor.
Bu açıdan bakınca, müşterilerin ideolojik marketlere bakışı
ideolojik değil daha ziyade psikolojik diyorum naçizane.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder