İDEOLOJİK MARKETLERE ARTAN İLGİNİN NEDENİ

Son yıllarda toplumun belli yaşam koşullarına yönlendirildiği bir gerçek. Örneğin en son değişik şehirlerde kaldığım otellerde, televizyonda belli kanalların ve mini barda da alkollü içkilerin kaldırıldığına tanık oldum.

Aynı şeyi marketler için de söylemek mümkün. İçki ve sigara reyonlarını kaldıran bazı marketlerin “ideolojik marketler” kervanına katıldığını görüyoruz. Fakat bu değişikliğin market müşterilerinde bir azalmaya neden olmadığını görüyoruz.

Bu husus uzun zamandır kafamı kurcalıyordu nedenini bugün buldum.

Efendim, fark ettim ki içki ve sigara içermeyen market faturaları diğerine göre epey düşük. Bu durum benim gibi faturalara “ürün bazlı değil de toptancı anlayışla” bakanlarda, bu marketlerin ucuz olduğu izlenimi yaratıyor.

Bu açıdan bakınca, müşterilerin ideolojik marketlere bakışı ideolojik değil daha ziyade psikolojik diyorum naçizane.


Hiç yorum yok: