EHLİYET DEĞİŞTİRMEK EN BÜYÜK KABAHAT!

Çocukluğumda, bir şoför,  trafikte beğenmediği diğer sürücü için “parayla almış bu ehliyeti” derdi. O zamanlar ehliyet almak çok zordu. Hatta girdiği sınavda alamayanlar “yaktık dosyayı” derdi. Doğal olarak “dosyayı yakmak” istemeyenler biraz paraya kıyardı ve öyle alırdı ehliyeti.
Daha sonra sürücü kursları çıktı. Yine sürücüler başladılar söylenmeye:
-Parayla almış bu ehliyeti!
Bu sefer ehliyet parayla alınıyordu ancak yasal olarak.
Bugünlerde yeni ehliyet sahipleri için de söylenecek “parayla almış bu” sözü ve de sonuna kadar haklı olunacak. Zira para vermeden ehliyet almak asla mümkün değil de artık.
Efendim, benim 26 yıl önce bir sürücü kursuna giderek (Parayla) aldığım ehliyetim kırıldı. Ben de değiştirmek üzere harekete geçtim.
Önce 15-TL bankaya yatırdım. Ardından 20 liraya biyometrik fotoğraf çekildim. Daha sonra da aile hekiminin yolunu tuttum.
Buraya kadar her şey normaldi ve yeni ehliyetime şaibe bulaştıracak bir şey yaşamadım. Aile hekiminde de öyle.
Ve fakat her şey doktor hanımın beni göz ve KBB polikliniğine sevk etmesiyle başladı. Göz Hekimi vezneye 50-TL yatırmadan muayene etmedi. Daha doğrusu edemedi. Dediğine göre benim sosyal güvencem olmasa 32 TL ödeyecekmişim bir muayene için. Fakat ehliyet için hem 50-TL ödemem gerekiyormuş hem de sosyal güvencem bu muayene için geçerli değilmiş.
Neyse 50-TL yatırdık ve “gözlükle araç kullanabilir” raporumuzu aldık. Ardından gittiğim KBB Polikliniğinde duyma testi yaptırmam istendi ve önce vezneye uğramam söylendi. Gittim 50-TL muayene 33-TL de duyma testi parasını ödedim.
Tek tesellim kulaklarımın çok iyi duyduğunu öğrenmem oldu.
Bu arada öğrendim ki, aile hekimi beni 10 doktora gönderse, her biri 50 liradan 500-TL ödeyecekmişim. Ayrıca bu muayeneler için gerekli tetkikler için de ayrıca ödeme yapılacakmış.
Aile Hekimime dua ettim; ya beni kalp doktoruna gönderseydi? Kan tahlilleri, ekg, mr vs. evi satsam ödeyemezdim herhalde.
Uzun lafın kısası, kabahatler kanununa göre verilen para cezaları var biliyorsunuz.
Anladığım kadarıyla (devletimize göre) kabahatlerin en büyüğü ehliyet değiştirmek.

Haberiniz olsun! 

Hiç yorum yok: