SUYUNUZ DA SİZİN OLSUN SABUNUNUZ DA!


Yine suya sabuna dokunmayan bir konu ile karşınızdayım. Efendim, malum su ve sabuna dokunmak yoruyor insanı. Gündem diye önümüze atılan, sakız gibi çiğnememiz istenen konular, sabah açtığımız televizyonda konuşulmaya başlıyor. Ardından internet, gazete, gün ortası haberler, öğle yemeği arkasında kahve içilirken, serviste-otobüste-metroda, akşam haberlerinde, sofrada konuşulmaya devam ediyor. Biraz da lisedeki münazaralara benziyor. Konuyu biri veriyor, kimlerin o konuyu tartışacakları ve hatta hangi görüşü savunacakları bile belli. Bize seyretmesi-dinlemesi kalıyor sadece.

Konu eskiyince veya konuşulacak hali kalmayınca gelsin yeni konular. İşin ilginç tarafı, nasıl gazete bir günde bayatlıyorsa gündem de öyle. İnsan eskiden akşam ne yediğini hatırlamazdı, şimdi dün ne konuştuğunu hatırlamıyor.

Eğer kalıcı olmak, on yıl sonra bile okunmak istiyorsanız “gündem dışı” yazmak zorundasınız. Bir zamanlar “17 Aralık”, “tarih vermek” ve” referandum” gibi gündem maddelerimiz vardı. Geçen o kadar düşündüm bunların içeriği hakkında, aklımda hiçbir şey kalmamış. Oysa bir yemek tarifi yüzyıl sonra bile okunur ve bir işe yarar. Asla eskimez. Benim açımdan çok önemli denilen bir gündem yazısından daha anlamlıdır yemek tarifi.

Ayrıca, gündem konularının toplum mühendisliği için ortaya atıldığı, toplumu belli amaçlara hazırlama işlevini gördüğü yönünde kuvvetli şüphelerim var. Yazılarımla bu amaca hizmet etme endişesi de taşıyorum açıkçası.

O nedenle, “suya sabuna dokunmayan” şeyler yazdığım, gündemdeki konular hakkında sessiz kaldığım yönünde aldığım eleştirilerin benim açımdan bir hükmü yoktur.

Eğer suya sabuna dokunmamak, bir korkudan, kaygıdan, yalakalıktan kaynaklanıyorsa, topu taca atmaksa veya bir konuda söyleyebileceği bir şey varken bazı nedenlerle kaçınılıyorsa tabi ki eleştirilir.

Ancak ben yukarıda dediğim gibi kalıcı olmak için suya sabuna dokunmayan şeyler yazıyorum. Bunun için diyorum ki: “suyunuz da sizin olsun sabununuz da!”

Hiç yorum yok: