BİR YOLÜSTÜ SERİNLEME DURAĞI


Datça’dan, tatilden dönüyoruz. Maalesef ki hem dönüşümüz mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcak bir güne, hem de otel çıkışımız güneşin tepede olduğu bir zamana denk gelmiş. Arabanın kliması da bizi serin tutmaya yetmiyor. Kızgın güneş, bize tatilde yapamadığını yapma peşinde.

Marmaris’ten sonra biraz nefes alabilmek, bir çay içebilmek ve de temiz bir tuvalet bulabilmek için uygun bir yer aramaya başladım. Gördüklerimin hiçbirini gözüm tutmadı. Tutanları da zamanında fark edemeyince Gökova’ya yakın Gökçe Köyüne kadar geldik. Havuzbaşı Aile Çay Bahçesi levhasını görünce de hemen durdum.

Arabadan iner inmez ben tuvalete, eşim de çay bahçesine yöneldik. Tuvalette cep telefonum çalmaya başladı. Eşim:

-Arabadan terliklerimizi getir.

-Ne yapacaksın terliği?

-Getir sen!

Ah şu kadınlar; yarım saatlik molada terlik giysen ne olur,  ayakkabı giysen ne olur? Hışımla bagajdan iki terlik alarak (sinirimden iki ayrı terliğin sağ ayaklarını almışım) eşimin yanına gittim. 

Bir de ne göreyim, eşim ayakkabıları elinde, bahçenin her yanına yayılmış suyun içinde serinliyor. Hemen ben de terliklerimi giydim, eşimin de terliğinin solunu götürdüm. Tabi ki bu anı ölümsüzleştirmek için fotoğraf makinemi de.

Efendim, Gökçe Köyü Havuzbaşı Aile Çay Bahçesinin Çalışanı Orhan, bizi öyle sıcaktan bunalmış görünce artezyeni açmış. Bahçede sadece ikimiz olmasına karşın bizi serinletmeyi kafasına koymuş.

Havuzdan taşan su kısa sürede kanallara doldu. Bir yandan da bahçenin her yanında yaklaşık on santimetrelik bir su birikintisi oluşturdu. Orada geçen yarım saatte, ayaklarımız buz gibi suyun içinde çayımızı içerek hayatın tadını çıkardık, tepemizdeki kızgın güneşe inat. Bu sırada içtiğimiz ikişer çay ve birer su da dahil bütün bu hizmet için 5 tl yazı ile beş tele ödedik.









Her zaman söylerim, teknoloji asla doğaya galip gelemez. Bir artezyen suyunun verdiği serinliği hiçbir klima veremez. Ve tabi ki insanlara bunu yaşatmak da bir empati yeteneği, bir hizmet aşkı gerektirir. O nedenle “sağ olasın Orhan, sağ olasın Gökçe Köyü Havuzbaşı Aile Çay Bahçesi”.

Hiç yorum yok: