SURETİYLE


Bu kelime, çok sık duyulan, bilinen bir kelimedir ancak hiçbir zaman sıcak bir ortamda kullanılan bir kelime değildir. Nereden mi biliyorum? Hayır, bilmiyorum sadece öyle olduğunu hissediyorum. 

Bir defasında brifing vermeye meraklı birisi o kadar çok kullandı ve bana da her seferinde o kadar itici geldi ki bu kelimenin asla eşe, dosta ve bir arkadaşa söylenebilecek bir kelime olmadığına karar verdim.

Evet, sevdiklerine söylenebilecek bir kelime değildir “”suretiyle”. Soğuktur, mesafe kokar ve daha ziyade anlamayana anlatmak için destekleyici unsurları cümleye bağlamak için kullanılır.

Bir yoklayın hafızanızı; duydunuz mu hiçbir sıcak dost meclisinde bu kelimeyi?

Çok masraflı olmadıysam bir soru daha sorayım:

-Hiçbir samimi arkadaşınızın kullandığı bir kelimeyi sözlüğe baktığınız oldu mu?

Tabi ki dostluk ve samimiyet, sözlüğe bakmadan arkadaşınıza anlamadığınız bir kelimeyi sorma hakkını verir. O nedenle sözlüğe bakmamış olabilirsiniz. Fakat geçen gün yazdığım bir yazıya yorum yazan sevgili arkadaşım Mahmut AKARÇAY’ın kullandığı bir kelimeyi anlamayınca sözlüğe baktım mecburen. O zahmet etmiş yazmış, anlama zahmetine de ben gireyim, diye.

Ayrıca hep okuyucu soracak değil ya “yazar ne demek istemiş” diye. Bu sefer de yazar baksın sözlüğe “okuyucu ne demek istemiş”, diye.

Peki, son soru:

-Bir insanın arkadaşı sözlüğe bakılacak kelimeler kullanıyorsa bu neye dalalet? Filozof arkadaşların olmasına mı? Yoksa yaşlanmaya mı?

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Seni sözlüğe baktıracak kadar dinazorlaştığım hissi fenaymış! :)