“NASILSIN” DEMEK YETERLİ!


-Elli kuruşu sonra versem olur mu?

-Hep “evlenmedin mi?” diye soruyordun, evlendik sormaz oldun Melahat Abla!

Bu konuşma bir markette kasiyerle müşteri arasında geçiyor. Konuşmalardan anlaşıldığı kadarıyla da birbirini market dışında tanıyan iki kişi arasında. Müşteri, elli kuruşu vermeden kasadan geçme derdindeyken kasiyer işten atılmak pahasına yıllarca kendisine yapılan eziyetin hesabını sormak derdinde.

Evet, eziyettir bazı sorular. Genelde de yanıtını öğrenmek için değil, karşıya bir kusurunu belli etmek ona zulmetmek için sorulur:

- İş bulamadın mı daha?

-Ne oldu, bu sene de mi kazanamadın üniversiteyi?

-Yok mu daha çocuk?

Yıllar önce benim de başımdan geçmişti. Fakülte sonrası işsiz dönemimde “ne oldu?” diye soran ablama patlamıştım:

-Bilmiyor musun ne olduğunu? İş bulsam ilk senin haberin olurdu zaten.Bıktım milletin sorularından!

Bir başka sefer aynı şey benim başıma geldi. Yıllardır memlekette her bayram “daha evlenmedin mi?” diye sorduğum arkadaşım meğer evlenmiş, çocuğu bile olmuş. O da bana patladı:

-Her sefer sorardın “evlenmedin mi” diye. Evlendim, kızım oldu ama senin sorduğun yok!

Sonuç olarak, iş verecek-iş bulacak konumda değilseniz, “iş bulamadın mı” diye, jinekolog değilseniz “çocuğun olmadı mı hala?” diye ve evlenme programı sunucusu değilseniz “bekar mısın hala?” diye sormayın. Sorunuz karşınızdakini üzebilir, bir işe yaramadığı gibi eziyettir aynı zamanda. Amacınız bu değilse “nasılsın” demeniz yeterlidir. 

1 yorum:

tunakahve dedi ki...

nasılsın sorusunu da sevmiyorum ben ERkan ?Çünkü bugüne kadar kötüyüm diyen olmadı... Oysa hayat her zaman güllük gülistanlık değil ki ...ee ne soralım o zaman dediğini duyar gibiyim .... ? gülümseyen sessizlik en güzel iletişim başlangıcıdır derim ..:)