RADAR KARDEŞLİĞİ


Bana sorarsanız “hayırların en hayırlısı” lokmadır. Zira belli bir hedef gözetmeden yapılır; zengin-fakir, kadın-erkek vs. Zorlama da yoktur. O sırada oradan geçen herkes, istediği takdirde veya davet üzerine alır lokmasını, ağzını tatlandırır. Oysa küçüklüğümüzde en sık yapılan “sokakta oynayan çocuklara tavuklu pilav dağıtmak” bile bundan daha adil değildir. Büyükler, çocuk olmadıklarına hayıflanarak seyreder tavuklu pilav yiyen çocukları.

Bunun dışındaki hedef gözetmeyen ayrım yapmayan en “hayırlı hayır” ise selektördür. Yolda radarı gören başlar karşıdan gelenleri uyarmaya. Gelenin kim olduğuna bakılmaksızın, ayrım yapılmaksızın yapılan bir uyarıdır bu.

Ülkemizin milli birlik ve beraberliğinin bir sembolüdür selektör kardeşliği. Ki kardeşler hızlarını azaltsınlar ceza yemesinler sonra yine istedikleri hızda gidebilsinler. Aşırı hız nedeniyle her yıl binlerce insan ölmüş, yaralanmış sakat kalmış önemli değil. Yeter ki kardeşliğe bir halel gelmesin. Cenazeye hastaneye gider onlara da bir kardeşlik gösteririz nasılsa.

Geçen gün de baktım kardeşlik internete taşınmış. Bir gizli radar fotoğrafı ve altında bir uyarı: “ARKADAŞLAR DİKKAT 2013 DE KULLANIMA BAŞLANACAK GİZLİ RADAR, HERKES PAYLAŞŞINKİ HERKESİ HABERDAR EDELİM”.

Tam ben bu yazıyı yazmaya hazırlanırken baktım ki altında bir uyarı:

-Neden uyaralım ki, uyaralım da trafik canavarı mı olsunlar?

Bu ülkeden tam umudu keserken her seferinde böyle bir ışık görürüm. Bu sefer de öyle oldu. Demek benim gibi trafikte selektör yakmayanlar var hala.

Hiç yorum yok: