YUH OLSUN!


Adam bir kooperatifin başkanı. Fakat entelektüel biri. Öyle olduğu içindir ki sürekli “insan hakları”, “kadın hakları”,” demokrasimizin sorunları” gibi konularda paneller düzenliyor. Bu paneller sayesinde hem kendisi, hem de davet ettiği ülkemizin aydın insanları görüşlerini söyleme olanağı buluyor.

Kahramanımız aynı zamanda siyasete de meyilli. Bir partiye yakın dursa da aradığını bulamadığı anlarda yeni oluşumlara da balıklama atlıyor. Sanıyorum ilk seçimlerde de muhtemelen büyükşehir, olmadı ilçe belediye başkanlığına aday.

İşte bu arkadaş, yakın durduğu partinin genel başkan yardımcısı ile Neşet Ertaş’ı ziyarete gidiyor. Menajerinin dediğine, göre hasta haliyle görünmek istemeyen ve bu nedenle de fotoğrafının çekilmesini istemeyen Neşet Ertaş’ın fotoğrafını çekiyor ve medyaya servis ediyor.

Seçimlerde halk haddini bildirir mi veya basın örgütleri  bu fotoğraf için onu ödüllendirir mi bilemem ama ben şimdiden vereyim ödülünü:

-Yuh Olsun sana!
***
Diğeri,  ülkemizin büyük büyük bir cep telefonu operatörü. Binlerce çalışanı, milyonlarca abonesi var. Borsa değerini ve ülkenin kaçıncı büyük firması olduğunu bilemiyorum.

İşte dün akşam saat: 19.35’te bu büyük firmadan bir mesaj aldım:
“Türk Halk Müziğinin unutulmaz ozanı Neşet Ertaş’ı anıyoruz! 3  Gün boyunca sizi arayanları Neşet Ertaş’ın unutulmaz eseri NEREDESİN SEN ile karşılamak İLE KARŞILAMAK İÇİN NESET YAZIP bu mesajı cevaplandırabilirsiniz (1 TL)..

Aynı firman saat 23.44’te aldığım mesajda ise “Bugün kaybettiğimiz halk ozanımız Neset Ertas ile ilgili gonderilen SMS için özür dileriz. SMS’i cevaplayarak servisten faydalananlardan hicbir ucret alınmamaktadır”.

Denilmekteydi.

Anlaşılan ülkenin büyük büyük firması, Garip ve  Bozkırın Tezenesine halkın sevgisinden yararlanmak, bu sevgiyi paraya çevirmek istemişti.

Şaşırdım mı? Tabi ki hayır. “Neşet Ertaş”ı tanımıyorum”, “Neşet Ertaş sayemde tanındı” diyen özgür kızı sanat camiasına kazandıran bir firmadan başka ne beklenebilirdi ki?

Evet, bu olayın başka bir nedeni var mı veya ailesinin bundan haberi var mı bilemiyorum. Halkımız da firmaya ne kadar para kazandırdı veya ne ödül verdi onu da bilmiyorum ama benim ödülüm belli:

-Yuh olsun size!

1 yorum:

mahmutemin dedi ki...

Tekrar edebilir miyim?

YUH OLSUN SİZE....