BU NASIL ALTERNATİF?


Bir Pazar günü, giyinmiş kuşanmışım ve deniz kenarındaki uzun yürüyüşümü yapmak üzere Alsancak Garında inmişim. İstikamet,  sahilden Göztepe Vapur İskelesi.

Uzun zamandır ilk defa sahile indiğim için her şey ilginç herkes enteresan. Ortam da çok hoş; benim gibi yürüyenler, çimlere uzananlar, çalılıkta sevgilisiyle ten teması sağlamaya çalışanlar, köpek gezdirenler, balık tutanlar vs.

İnsanların ortak özelliği, güzel bir gün geçirmek istemeleri  ve bunun için de elinden geleni yapmaları. Herkeste bir sükunet, bir kendi halinelik. Kimse kimseyi rahatsız etmiyor. Birbiriyle ilgilenmiyor. O nedenle “aman beni bu kılıkta gören olmasın” endişem de kısa sürede sona erdi.

Bir süre solumda restoranlarda oturanlar ve sağımda çimene yayılmışlar arasında gittikten sonra Pasaport civarında çim bitti ve sadece kafaler restoranlar kaldı. Fakat hava aynı hava. Sakinlik sessizlik hakim. Ta o tekneye kadar.

Yani insan yarım saattir sükunet içinde denizi, güneşi içine çekince karşılaştığı bu manzaraya şaşırmadan edemiyor. Zira bir tekneden bu Pazar günüz sessizliğini, dinginliğini yırtan gürültülü müzik yayını var. Yetmiyor her tarafta parti bayrakları ve flamalar. Üstüne üstlük o ana kadar bir tane bile görülmeyen üniforma, silah, motosiklet, araçlar ve bol miktarda polis yazılı yelekleriyle kara gözlüklü polisler. Tabi ki teknenin gürültüsüne eşlik eden telsiz sesleri.

Yoluma devam ettim ve tam on kilometre boyunca, sadece balık tutanlar, bisiklete binenler, yürüyüş yapanlar, çocuğunu gezdirenler, kısacası sessiz ve sakin dinlenmeye çalışan mutlu bir Pazar günü geçirmeye çalışan insanlar gördüm. Ne bu keyfi bozacak bir olaya tanık oldum ne de rahatsız edici bir gürültü duydum.

Bugün gazeteden öğrendim ki, o güzelim pazar gününü çıkardıkları gürültüyle kirleten partinin o gün tekne gezintisi varmış. Elli bin TL gelir elde edilmiş geziden. Genel Başkan da partili kadınlarla verdiği pozdan sonra  “  100 bin el broşürü bastırıp, ülkenin iktidarını da, muhalefetini de eleştireceğiz ve alternatif olduğumuzu anlatacağız” diye konuşmuş.

Vallahi size bir zamanlar oy vermiş biri olarak açık konuşayım; siz bildik yöntemlerle, her yerde aynı reçeteyle halktan oy istemeye devam ederseniz alacağınız sonuç da aynıdır. Ne zaman ki yönetmeye talip olduğunuz halkı rahatsız ettiğinizin farkına varırsınız, geziye katılacak davetlilerinize teknenin yerini bağırıp-çağırmadan tarif edebilirseniz o zaman alternatif olabilirsiniz.

Ben den söylemesi…

Hiç yorum yok: