CEP TELEFONU ALKOLDEN DAHA ZARARLI!


Trafikte önümdeki araç şerit ihlali yapıyorsa ve gereksiz bir şekilde hızında ani değişiklikler oluyorsa bilirim ki sürücüsü cep telefonu ile konuşmaktadır. Şimdiye kadar da bu konuda hiç yanılmadım.

Konunun uzmanı değilim ama anladığım kadarıyla, beyin cep telefonu ile meşgulken arabayı içgüdü kullanmaktadır. Sanrım o nedenle uzmanlar “cep telefonu ile araç kullanmanın alkollü araç kullanmak kadar zararlı olduğunu” söylerler.

Dün yaşadığım bir olay ise bana “cep telefonu ile konuşmanın alkolden daha zararlı olabileceğini” düşündürttü.

Efendim, bir ATM önünde sıradayız. Önümdeki adam, işini bitirdi, kartını makineden aldı ve ayrıldı. Ben tam kartımı sokacakken makine bana bir tomar para verdi.

-Beyefendi, paranız!

Allahtan fazla uzaklaşmamıştı. Geldi parasını aldı ve bana eliyle teşekkür/tebessüm ederek ayrıldı. Bir yandan da cep telefonu ile konuşmasını sürdürdü.

Düşünün ya ATM önünde başka kimse olmasaydı? Veya kartını makineye sokmadan önünde bir tomar para bulan biri, bunu teknolojinin gelişmesine yorsaydı, ne olurdu adamın hali?

Demem o ki, insan her zaman içki içecek parayı bulamaz, bulsa da günün her saati içemez. Oysa cep telefonu öyle mi? Her an yanımızda, elimizde ve kulağımızda.

Bir de uzmanlara göre, alkol sürücünün reflekslerini zayıflatarak kazaya yol açabilir. Oysa cep telefonu kişinin bulunduğu ortamla ilişkisini kesiyor ve insanı bir tomar parayı makineden bırakacak hale getiriyor.

O nedenle diyorum; cep telefonu bence alkolden daha zararlıdır, diye.  

Hiç yorum yok: