DOKTORUMU DEĞİŞTİR ALLAHIM!


Geçen gidişimde, bir teyze, sağlık ocağının yardımcı hizmetler personeline sitem ediyordu:

-Bir türlü halletmedin işimi.

-Az sabret, öbür tarafa taşınalım, halledeceğim. Ekimde taşınıyoruz. Doktor sayısı üçe çıkacak. O zaman seni ötekine vereceğim.

-Aman aynısı olmasın da kim olursa olsun. Bir türlü değiştiremedim şunu. Her namazdan sonra dua ediyorum yaradanıma, “doktorumu değiştir Allahım” diye.

Ben teyzenin dileğini çok içten buldum ancak doktorunu değiştirmek için neden sağlık müdürlüğüne başvurmak yerine sağlık ocağının müstahdeminden medet umduğunu anlayamadım.

Bugün yine tansiyon ilacımı yazdırmak için sağlık ocağına gittim. Kimlik numaramı girmemle adımı ekranda görmem bir oldu. Hemen ilacımı yazdırıp çıktım. Anladım ki bekleme salonunu dolduranlar ve koridorda ayakta bekleyenler diğer doktorun hastaları. Eskiden de iki doktor için sıra bekleyen hastalar arasında bir fark vardı ancak bu kadar değildi.

Efendim, bizim sağlık ocağında iki doktor var. İkisi de kadın ve hemen hemen aynı yaştalar. Bizim doktor izinli olduğunda birkaç defa diğerine muayene olmuşluğum da var. Ellidört yıllık hayat ve hasta tecrübesi ile konuşursam, ikisi arasında bana göre hiçbir fark yok. Fakat neden insanlar diğerine muayene olmak için saatlerce sıra beklemeyi tercih ediyorlar ve hatta her namazdan sonra yaradana dua ediyorlar anlamıyorum.

Ha, anlamadığım bir de kendi tavrım; her gidişinde sıra beklemeden doktoruna muayeneni oluyorsun, diğeri ile arasında da bir fark görmüyorsun. O halde sana ne birader, milletin neden diğer doktorun önünde sıra beklediğinden?


Hiç yorum yok: