VATANIM SENSİN DİZİM SEN DEĞİLSİN!

Ben tarihe meraklıyım ancak tarihi dizilerden değil kitaplardan öğrenmeyi tercih ederim. Tarihi olayları işleyen dizileri seyretme nedenim, kitaplarda okuyup hayalimde canlandırdığım sahneleri başkasının gözünden görme isteğim.
Nitekim "Muhteşem yüzyıl" bu isteğime fazlasıyla cevap veren bir dizi. Vatanım sensin de fena değil.

Ancak tabi ki seyrederken içeriği de takip ediyorum doğal olarak.

Muhteşem Yüzyıl içerik yönünden "katlanılabilir" seviyede iken Vatanım Sensin her türlü sabrı zorlayacak cinsten.(diğerlerini seyretmediğim için bir fikrim yok)

Yani kurtuluş savaşında İzmir'de cereyan eden bütün olaylar Albay Cevdet ve ailesinin başına gelmek zorunda mı?

Eğer masrafları azaltmak için kadroyu dar tutmak gerekiyorsa Muhteşem Yüzyıl gibi yapın. Bir habere göre onlar küçük rolde oynayanlara ücret ödemiyorlarmış. Bu dizide oynamak sizin reklamınızı yapıyor deniyormuş.

Emek hırsızlığını asla tasvip etmem ancak bütün olayları aynı kişilerin başına getirmek yerine buna da katlanabiliriz, ne yapalım.

Yani Albay Cevdet'in ailesinin başına her bölümde gelen feaketler neyse de esas mağdur Teğmen Leo. Her bölümde vurulmaktan kevgire döncü mübarek(!).

Hem vurul hem de Albay Cevdet'in kızlarına aşkı yüzünden sessiz kal.

Yani araya "yabancı damat" konusu işlenecekse o dizi daha önce çekildi, haberiniz olsun.

Evet, bugün Salı ve ben her hafta "seyretmeme" kararı aldığım Vatanım Sensin dizisini Perşembe günü seyredip-seyretmeyeceğimi bilmiyorum. Kendimi iyi hissedersem belki.

Ayrıca, "bunca bölüm her türlü saçmalığına katlandım biraz daha katlanayım" düşüncesi ile sezon sonunu bulabilir miyim bilmiyorum.

Belki de dizideki manevi duyguları kabartan sahneleri biraz daha artırmak gerekir seyredilmesi için.

Hep ratingi düşünmeyin sayın yapımcılar; bizi düşünmüyorsanız Halit Ergenç ve Bergüzel Korel'in hiç mi hatırı yok sizin için?

Hiç olmadı mesleğinin başındaki  Miray Daner'e kıymayın bari.


Hiç yorum yok: