HİLAL İDAM EDİLİRSE DİZİ BİTER!

Bunu bir şey bildiğimden değil, dikkatli bir izleyici olarak hislerime dayanarak söylüyorum. Bunu baştan belirteyim. Ki oyuncuların bile bilmediği “dizide neler olacağını” benim gibi bir izleyicinin bilmesi zaten mümkün değil.

Hayır, bu bir temenni de değil, sadece bir tahmin. Nedenine gelince, hatırlarsanız Özgecan Olayı Türkiye’yi benzerlerinden çok fazla sarsmıştı. Bir yazarımız, “Özgecan her evde bulunan masum kız çocuklarını temsil ediyor, ondan bu kadar sarsıldı toplum. Herkese kızının- kızkardeşinin benzer bir olayın kurbanı olabileceğini gösterdiği için çok sarsıldı toplum” diye açıklamıştı bunu. Ben de katılıyorum.

İşte “Vatanım Sensin” dizisindeki Hilal, bize Özgecan gibi etrafımızdaki masum kızları hatırlattığı gibi, “Vatanım Sensin” sözündeki vatanı da temsil ediyor. Aynı zamanda toplumda giderek az görülmeye başlayan inancı, ideali ve mücadeleyi de temsil ediyor. Hilal’i canlandıran Miray Daner de gerçekten rolünün hakkını veriyor. Gelecekte kendisini parlak bir mesleki kariyerin beklediği kanaatindeyim.

Bu nedenle, diğer oyuncuların hakkını yemek istemem ama bu çerçeveden baktığımızda, Hilal idam edilirse ve diziden çıkarılırsa geriye bir şey kalmaz. O nedenle Hilal’in idam edilmeyeceğini ve dizide kalmaya devam edeceğini düşünüyorum.

Bu arada tabi ki dizideki diğer oyuncuların performansı gayet güzel. Konusu itibarıyla yaşadığımız dönemde ilaç gibi geldi birçok insana .

Dizinin bu yönüyle, ülkemizde başlayan kutuplaşmaya katkıda bulunmayacağını umuyorum. Olsa da, “vatan sevgisi artmış ve  Halide Edib’in söylevleriyle gaza gelmiş kitlelelerin safları sıklaştırmasının da ülkemize bir zararı dokunmayacağı kanaatindeyim.

Biz yine de bu endişeleri bir kenara bırakıp dizinin tadını çıkarmak üzere gelecek perşembeyi bekleyelim.


Bu vesileyle, emeği geçenleri kutluyor, dizinin ekranlardaki kalite artışına katkıda bulunmasını diliyorum.

Hiç yorum yok: