ÇÖZÜM SÜRECİ MAHMUR’DAN BAŞLAMALI!

Nasıl adam olacak çocuk önceden belli olursa başarılı olacak çözüm süreci de başından belli olur bence.

Malum, yıllardır bir çok can ve ekonomik kayba neden olan bir sorunumuz var ve yine yıllardır da bunu çözmekle meşgulüz.

Çözülmeli de zaten. Fakat yapılan görüşmelerden ve açıklamalardan bir türlü tatmin olamıyoruz. Şimdilik kanın durmasından ve yeni ölümler yaşanmamasından memnun olsak da tedirginliğimiz sürüyor.

Bunca bedel ödenmiş bir sorunu bütün mağdurları tatmin edecek bir şekilde çözmek de mümkün mü onu da bilmiyorum.

Süreci elimden geldiğince ve alabildiğim bilgilerle takip etmeye çalışıyorum ancak sonuca ulaşılması hususunda içimde oluşan şüpheden kurtaramıyorum kendimi. Zira medyaya yansıyan bilgiler daha ziyade “silah bırakma”, “genel af” ve Öcalan’ın serbest bırakılması” konularının görüşüldüğü yönünde.

Bölgede uzun yıllar görev yapmış biri olarak, süreçte başka konuların da görüşülmesini ve çözüme bağlanmasını temenni ediyorum. Fakat bugün okuduğum bir haber aklıma başka bir şey getirdi.

Efendim, IŞİD Irak’ta yeniden saldırıya geçmiş. Saldırdığı yerler arasında Türkiye’den göçenlerin yaşadığı Mahmur Kampı da varmış.

Kısacası, bir sorunu çözmeye çalışıyoruz ancak sorundan dolayı evlerinden olmuş, büyük bir bölümü kadın ve çocuk yaklaşık 12 bin vatandaşımız  IŞİD tehdidi altında yaşıyor.

Bir başka deyişle, çatışmalardan kaçan 2 milyon Suriye ve Irak vatandaşına kucak açmışız, kamplar kurmuşuz ve ülkemizde iş aş sahibi olmalarına izin vermişiz ancak 12 bin kendi vatandaşımız Mahmur’da IŞİD tehdidi altında yaşıyor.

Düşünüyorum da gerçekten sorun çözülmeye çalışılıyorsa, çözümün Mahmur Kampından başlaması gerekmez mi?


Hiç yorum yok: