SOĞAN UMUDUN SİMGESİDİR!


Bir yazımda söylemiştim, çatıda görünen demir filizleri umudun simgesidir, bir kat daha çıkma iradesinin beyanıdır, diye.

Peki, ev sahibi olmayanlar için nedir umut? İki kilo soğandır.

Bugünlerde bazı arkadaşlarımda bir hareket var; ”şuraya mı yerleşsek, evi mi değiştirsek” sorularına yanıt aramakla meşguller.

Dün her ikisinden de arayışlarının sona erdiğine ilişkin duyumlar aldım. Fakat emin olamadığım için sordum:

-Soğan aldın mı eve?

-Hayır.

-Peki, beş litrelik sıvı yağ?

-Hayır, canım ne alaka?

-Yakın alaka. Bir kilo taze fasulye almışsan o senin bir gün daha orada yaşayacağına dalalettir. Oysa iki kilo soğan veya beş litrelik sıvı yağ almışsan, bu senin birden fazla yemek yapma iradeni ve yaşama bağlı olduğunu gösterir. Aynı şey başkaları için de geçerlidir. Sen hiç elinde iki kilo soğanla intihar eden veya ev taşıyan duydun mu?

Düşünsene şehrini evini hatta bu dünyayı terk edecek biri ne yapsın soğanı? O nedenle diyorum ki soğan umuttur, yaşama bağlılığın, yaşama tutunmanın simgesidir. Sevdiklerinizin elinde veya evinde filizlenmemiş soğan görürseniz o yaşama dair bir umuttur, endişelenmeyin! 

2 yorum:

tunakahve dedi ki...

Umudumu toprağa ektim desem :))

R.Erkan SEZGİN dedi ki...

Umudunu toprağa ekmek daha fazla umut, daha fazla kalıcılık hatta kök salmak demektir:))