PATLICAN KAÇ POUND?


Askerden izinli geldiğimde Hasan’ın kahveye girmiş ve haykırmıştım yüzlerine:

-Neden böyle olduğunu söylemediniz?

Benden bir hayli önce askere gitmiş akranlarım başlarını öne eğmişlerdi. Haklıydım, zira bunca sene bana askerlik diye anlattıklarının yaşananlarla ilgisi yoktu. Esasen erkekler arası bir sırdır askerlik. Öyle olmadığını hepsi bildiği halde başka türlü anlatırlar askerlik günlerini. Anlatan da dinleyen de bilir öyle olmadığını ancak nedense bir türlü bitmez askerlik anıları.

O nedenle başkalarının değil kendi gözlerimle görmeyi tercih ederim gerçekleri. Fakat her yere her şeye yetişmek mümkün olmadığından bazen dinlediklerimizle yetinmek zorunda kalırız.

Efendim, komşumuzun hiç görmediğimiz oğlu İngiltere’den yeni dönmüş. Örf ve adetler kanunu madde yirmi beşe göre “hoş geldin” ziyaretine gitmemiz gerekiyormuş. Zira onlar bizim her şeyimize gelmişler; hoş geldin, başın sağ olsun, geçmiş olsun vs.

Komşumuzun oğlunun Londra’da benim çok merak ettiğim bir alanda doktora yaptığını, on beş günlüğüne tatile geldiğini öğrenince ziyaretin benim için cazibesi daha da arttı. Hatta kısa bir hazırlık bile yaptım soracağım konularda.

Delikanlı, kısa bir hoşbeşten sonra bana döndü ve şu veciz cümleyi söyledi:

-Abi, düşünebiliyor musun Londra’da patlıcan kırk pound?

Ne diyeceğimi bilemedim. Zira patlıcan mevsimi değildi ve ben de en son patlıcanı kaçtan aldığımı  hatırlamıyordum. Pahalı mı (pound kaç lira ediyordu yahu?) onu da bilmiyordum. Belki de İngiltere’nin para birimini sterlin sandığımdan konuya adapte olamadım.

Londra’da doktora yapan, merak ettiğim konuları sormayı düşündüğüm, ailesinin efsanesi bir gencin ilk cümlesinin “İngiltere’deki patlıcan fiyatları olması” beni şoke etmişti. Birkaç sebzenin daha fiyatını beyan eden genç odasına çekildi. Ben ise aklımda birçok düşünceyle kalakaldım:

a)Delikanlı doktora yapmıyor, Londra Halinde çalışıyordu.

b)Harçlığı yetmediğinden patlıcan fiyatını söyleyerek oradaki hayatın pahalı olduğunu anlatmaya çalışıyordu.

c) Çocuk beni kabzımal sanıyordu ve ortak bir konu bulmaya çalışıyordu.

d) Hiçbiri.

1 yorum:

tunakahve dedi ki...

e:Londra pahalı bir şehir :))